Arderea emoțională la studenții cu diferite niveluri de autoreglare a comportamentului
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
520 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 16:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942:378.126 (1)
Психология (3398)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2579)
SM ISO690:2012
PLEŞCA, Maria. Arderea emoțională la studenții cu diferite niveluri de autoreglare a comportamentului. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 3(49), pp. 25-33. ISSN 1857-0119. DOI: https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v49.i3.p25-34
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(49) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Arderea emoțională la studenții cu diferite niveluri de autoreglare a comportamentului

Emotional burning in students with different levels of behavioral self-regulation

DOI:https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v49.i3.p25-34
CZU: 159.942:378.126

Pag. 25-33

Pleşca Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2022


Rezumat

În articol se relevă că autoreglarea comportamentului studenților are un puternic impact asupra eficacității activităților educaționale, a productivității muncii și a succesului activității independente. Studiul a făcut posibilă confirmarea presupunerii că studenții cu diferite niveluri de autoreglare a comportamentului au trăsături distinctive în manifestarea arderii emoționale. Perioada de studiu din ultimii ani, la universitate, este asociată cu stagiul de practică activă a studenților, cunoașterea mai aprofundată a activităților profesionale, comunicarea intensă și interacțiunea studenților. Cu alte cuvinte, deja în perioada de pregătire profesională, studenții dobândesc trăsăturile caracteristice persoanelor care activează conform cerințelor de pregătire de specialitate. Toate acestea sunt osursă de stres psihoemoțional puternic.Astfel, sindromul epuizării emoționale începe să se dezvolte încă din perioada de studenție.

The article reveals that self-regulation of student behavior has a high impact on the effectiveness of educational activities, labor productivity, and the success of self-employment. The study made it possible to confirm the supposition that students with different levels of self-regulation of behavior have distinctive features in the manifestation of emotional burning. The study period in the last courses of the university is associated with the active internship of students, more in-depth knowledge of professional activities, intense communication, and student interaction. Although, in the period of professional training, students acquire the characteristic features of people who work with the requirements of specialized training. All of these are a source of high psycho-emotional stress. Thus, the emotional exhaustion syndrome begins to develop from the student period.

Cuvinte-cheie
sindrom de ardere emoțională, epuizare emoţională, burnout emoțional, student, adolescenta, autoreglare, comportament,

emotional burning syndrome, emotional exhaustion, emotional burnout, student, adolescence, self-regulation, behavior