Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-12-09 14:07 |
![]() VOLCU, Gheorghe. Activitatea de cercetare științifică în pregătirea specialiştilor de educaţie fizică şi sport. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 19-21 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2019, Ediția 4, pp. 135-137. ISBN 978-9975-131-76-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția 4, 2019 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" Chişinău, Moldova, 19-21 septembrie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 135-137 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Actualitatea. Pregătirea specialistului din domeniul educației fizice și sportului are un caracter Actuality. The training of the specialist in the field of physical education and sport has a |
||||||
Cuvinte-cheie cercetare ştiinţifică, pregătire profesională, educație fizică, specialist, competențe, proces de instruire, scientific research, professional training, physical education, specialist, competences, process of instruction |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-146656</cfResPublId> <cfResPublDate>2019</cfResPublDate> <cfVol>Ediția 4</cfVol> <cfStartPage>135</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-131-76-6</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/146656</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Activitatea de cercetare științifică în pregătirea specialiştilor de educaţie fizică şi sport</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>cercetare ştiinţifică; pregătire profesională; educație fizică; specialist; competențe; proces de instruire; scientific research; professional training; physical education; specialist; competences; process of instruction</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Actualitatea. Pregătirea specialistului din domeniul educației fizice și sportului are un caracter<br />sistematic, organizat şi se realizează în învăţământul superior pe baza planurilor şi programe de<br />învăţământ în viguare.<br />Activitatea de cercetare ştiinţifică este componenta principală şi obligatorie a activităţii<br />universitare şi a procesului de inovare în cadrul instituţiei de învăţământ superior de profil. Un<br />proces de învăţare bazat pe generarea de cunoştinţe noi este mult mai valoros şi mai competitiv,<br />decât un proces de învăţare, care se reduce la un simplu transfer de cunoştinţe de la profesori la<br />studenţi.<br />Pentru pregătirea profesională calitativă a specialiştilor de educaţie fizică și sport, în afara<br />programelor tipice, este necesară includerea informaţiilor din domeniul cercetărilor ştiinţifice,<br />teoriei deducerii logice şi altele, care oglindesc noţiuni ca: măiestrie, competenţă profesională, gust<br />estetic etc.<br />Scopul cercetării îl reprezintă studierea activității de cercetare științifică în procesul pregătirii<br />specialiştilor de educaţie fizică şi sport.<br />Metode de cercetare: studiul literaturii de specialitate, experimentul pedagogic, metoda<br />statistico-matematică și grafică.<br />Constatări și rezultate. Atingerea scopului propus presupune soluționarea sarcinilor<br />fundamentale ale activității de cercetare ştiinţifică studenţească din cadrul procesului instructiveducativ:<br />învățarea metodelor şi principiilor teoriei cunoaşterii; studierea aprofundată a teoriei;<br />cunoaşterea metodologiei de soluționare a sarcinilor ştiinţifice şi practice; dobândirea competențelor<br />de comunicare ştiinţifică, formarea priceperii de a expune concis şi corect rezultatele cercetării;<br />formarea deprinderilor pentru lucrul individual și în echipă; dezvoltarea potențialului creativ și<br />inovațional.<br />Un specialist creator, cu iniţiativă constructivă, inovator şi capabil să se adapteze rapid la<br />schimbările impuse de progresul ştiinţei contemporane, nu poate fi format decât de profesori, care<br />posedă ei înşişi asemenea calităţi.<br />Un management educaţional de calitate trebuie să favorizeze conexiunea dintre ştiinţă, artă şi<br />filosofie, a tuturor componentelor culturale, aşa încât absolvenţii să aibă competenţe profesionale,<br />dar şi culturale şi relaţionale, ca fundamente ale unei specializări înguste.<br />Concluzii și recomandări. Activitatea de cercetare științifică joacă un rol important în<br />pregătirea specialiştilor de educație fizică și sport.<br />Astfel, este important de respectat următorul segment de acţiuni în vederea însuşirii<br />cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor: stabilirea sarcinilor, recunoaşterea necesităţii însu şirii,<br />însuşirea conţinutului, îndeplinirea acţiunilor practice, autocontrolul, aprofundarea şi<br />automatizarea deprinderii. Urmărind formarea cunoştinţelor, priceperilor, deprinderilor<br />corespunzătoare unui înalt grad de pregătire profesională, se recomandă utilizarea diverselor<br />forme, metode, mijloace, procedee metodice şi tehnologice orientate spre organizarea şi<br />desfăşurarea procesului educațional.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Actuality. The training of the specialist in the field of physical education and sport has a<br />systemic, organized character and is realized in the higher education based on the plans and<br />programs of education in force.<br />The scientific research activity is the main and obligatory component of the university activity<br />and of the innovation process within the higher education institution of profile. A learning process<br />based on generating new knowledge is much more valuable and competitive than a learning<br />process, which is reduced to a simple transfer of knowledge from teachers to students.<br />For the qualitative professional training of the specialists of physical education and sport, apart<br />from the typical programs, it is necessary to include information from the field of scientific<br />research, the theory of logical deduction and others, which mirror notions such as: mastery,<br />professional competence, aesthetic taste, etc.<br />The purpose of the research is to study the scientific research activity in the process of<br />training the physical education and sport specialists.<br />Methods of research: literature study, pedagogical experiment, statistical-mathematical and<br />graphical method.<br />Findings and results. The achievement of the proposed aim implies solving the fundamental<br />tasks of the student scientific research activity within the instructional-educational process: learning<br />the methods and principles of the theory of knowledge; in-depth studying of the theory; knowledge<br />of the methodology for solving scientific and practical tasks; acquiring the skills of scientific<br />communication, training the ability to present concisely and correctly the results of the research;<br />training of skills for individual and team work; development of creative and innovational potential.<br />A creator specialist, with a constructive initiative, innovative and able to adapt quickly to the<br />changes imposed by the progress of contemporary science, can only be formed by teachers, who<br />possess such qualities.<br />A quality educational management must foster the connection between science, art and<br />philosophy, of all cultural components, so that graduates have professional, but also cultural and<br />relational competences, as the foundation of a narrow specialization.<br />Conclusions and recommendations. The scientific research activity has an important role in<br />the training of the physical education and sports specialists.<br />Thus, it is important to respect the following segment of actions in order to acquire the<br />knowledge, abilities and skills: establishing tasks, recognizing the need to learn, learning the<br />content, achievement of practical actions, self-control, deepening and automating the skills.<br />Following the formation of the knowledge, abilities, skills corresponding to a high degree of<br />professional training, it is recommended to use various forms, methods, means, methodical and<br />technological processes oriented to the organization and carrying out of the educational process.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-25274</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-25274</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-25274-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Volcu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Gheorghe</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>