Intervenția psihologică bazată pe modelul de psihoterapie integrativă
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
363 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 15:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8:159.9.072:615.851 (1)
Психология (3397)
Физиотерапия. Радиотерапия. Другие терапевтические средства (288)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Iana. Intervenția psihologică bazată pe modelul de psihoterapie integrativă. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 9(149), pp. 87-92. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5779830
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(149) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Intervenția psihologică bazată pe modelul de psihoterapie integrativă

Psychological intervention based on integrative psichotherapy model

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5779830
CZU: 159.922.8:159.9.072:615.851

Pag. 87-92

Ciobanu Iana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 decembrie 2021


Rezumat

Cercetătorii din domeniul psihologiei menționează că calitatea relațiilor timpurii lasă o amprentă asupra relaționării la vârstele ulterioare. Dacă aceste relații au fost calitative în copilăria timpurie, în special cu părinții, frații, în adolescență oferă o șansă potențialului de a iubi, a simți și a reflecta, având libertatea care rezultă dintr-un atașament sigur. În acest studiu sunt prezentate rezultatele experimentului formativ, adaptat de noi, care a vizat eficacitatea programului de intervenție psihologică bazată pe modelul psihoterapiei integrative. În experiment au participat 18 adolescenți cu vârsta cuprinsă între 16 și 19 ani: 9 adolescenți în Grupul Experimental și 9 în Grupul Control. Rezultatele obținute în urma sesiunilor de intervenție psihologică au demonstrat că adolescenții din GE și-au îmbunătățit rezultatele atât în ceea ce privește încrederea în sine, cât și relația cu ceilalți și comunicarea eficientă. Rezultatele acestui studiu contribuie la o mai bună înțelegere a rolului pe care îl joacă atașamentul în formarea relațiilor cu ceilalți.

Researchers in the field mention that the quality of early relationships leaves a mark on the relational style at a later age. If these relationships were not problematic in early childhood, especially with parents, and siblings, in adolescence they can provide a chance to love, feel and reflect, having the freedom that results from a secure attachment. This study presents the results of a training experiment adapted by us, which envisaged the effectiveness of the psychological intervention programme based on the model of integrative psychotherapy. The training experiment involved 18 adolescents aged 16-19 years: 9 adolescents participated in the experimental group (EG) and 9 were enrolled in the control group (CG). The results obtained following the integrative psychotherapy sessions showed that the adolescents in EG improved their results both in terms of self-esteem, relationship with others and effective communication. The results of this study contribute to a better understanding of the role that attachment plays in forming relationships with others.

Cuvinte-cheie
atașament sigur/nesigur, adolescent, comunicare, încredere în sine, abandon, integrativ,

secure/insecure attachment, adolescent, communication, self-confidence, abandonment, integrative