Importanţa consilierii psihologice a elevilor cu CES şi a părinţilor acestora
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
357 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 23:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9.07:376.212 (1)
Психология (3397)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (606)
SM ISO690:2012
TOMA, Mihaela. Importanţa consilierii psihologice a elevilor cu CES şi a părinţilor acestora. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 9(149), pp. 83-86. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5779814
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(149) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Importanţa consilierii psihologice a elevilor cu CES şi a părinţilor acestora

The importance of psychological counselling provided to students with special education needs and their parents

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5779814
CZU: 159.9.07:376.212

Pag. 83-86

Toma Mihaela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 decembrie 2021


Rezumat

În acest articol este abordată importanţa consilierii psihologice, din punct de vedere teoretic, atât pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale, cât şi pentru părinţii lor. Se expun aspecte conceptuale din România, definirea noţiunii de consiliere, structura acesteia şi ce implică activitatea consilierului şcolar. În Republica Moldova se remarcă clasificarea şi obiectivele consilierii psihologice, sarcinile psihologului şcolar, parteneriatul acestuia cu cadrele didactice şi rolul părinţilor în asistenţa educaţională a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, contribuind la incluziunea acestora în instituţiile din învăţământul de masă.

This article addresses the importance of psychological counselling from a theoretical point of view, both for students with special educational needs and for their parents. The Republic of Moldova highlights the classification and objectives of psychological counselling, the tasks of the school psychologist, their partnership with teachers and the role of parents in the educational assistance of children with special educational needs, contributing to their inclusion in mainstream institutions.

Cuvinte-cheie
consiliere, elevi cu CES, părinţi, psiholog/consilier şcolar,

counselling, special educational needs students, parents, school psychologist/ counsellor