Abordarea problemei de calitate în predarea / învățarea limbilor străine
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
326 0
SM ISO690:2012
CIOLACU, Lidia. Abordarea problemei de calitate în predarea / învățarea limbilor străine. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 16-17. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Abordarea problemei de calitate în predarea / învățarea limbilor străine

La problematique d’une demarche de qualite dans l’enseignement/apprentissage des langues etrangeres


Pag. 16-17

Ciolacu Lidia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

În acest articol, abordăm problema de calitate în predarea / învăța-rea limbilor străine prin adoptarea unei viziuni sistemice care se adresează tuturor actorilor din învățământ. Suntem interesaţi în procesul de învăţare, în primul rând, de examinarea problemei, a nivelurilor şi a motivațiilor ei. Am analizat gama de resurse disponibile pentru studenți și profesori: manuale, dicționare, laboratoare de limbi străine, de software, internet. Aici apare o întrebare ce ţine de relația didactică în aceste condiții: ce ar trebui să fie învățat și cum? În încheiere răspundem la întrebarea, ce se poate face pentru a depăși frânele de toate tipurile și a motiva toți actorii prin predarea/învățarea de ca-litate, concluzionând că calitatea presupune o remiză necesară și că aceasta nu de-pinde doar de o teorie educațională sau lingvistică, dar trebuie să fie regăsită într-o adaptare continuă de instrumente, metode și profesori ce doresc schimbarea în edu-cația de calitate.

Nous posons dans cet article la problématique d’une démarche de qualité dans l’enseignement/apprentissage des langues étrangères en adoptant une approche systémique qui prenne en compte l’ensemble des paramètres didactiques en jeu. Nous nous intéressons d’abord à l’apprenant en examinant la question des niveaux et des motivations. Puis nous analysons l’assortiment des ressources mises à la disposition des étudiants et enseignants (manuels, dictionnaires, laboratoires de langue, logiciels, Internet). Nous nous posons ensuite le problème d’une didactique en relation avec ces préalables: que faudrait-il enseigner et comment? Nous nous interrogeons pour finir sur ce qu’il est possible de faire pour vaincre les freins de tous ordres et remotiver l’ensemble des acteurs pour un enseignement/apprentis-sage de qualité, en concluant que la qualité suppose une indispensable remise en question et qu’elle ne dépend pas d’une didactique ou d’une théorie linguistique mais qu’elle est à trouver dans une continuelle adaptation des outils, méthodes et enseignants à des situations d’enseignement en constante évolution.

Cuvinte-cheie
calitate, predarea/învățarea limbilor străine, viziune sistemică, actori, gama de resurse, motivaţia învăţării, teorie educațională sau lingvistică, schimbarea în educația de calitate,

démarche de qualité, l’enseignement/apprentissage des langues étrangères, une approche systémique, l’assortiment des ressources, remotiver, le problème d’une didactique ou d’une théorie linguistique, changement pour un enseignement/apprentissage de qualité