Abordarea problemei de calitate în predarea / învățarea limbilor străine
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
334 0
SM ISO690:2012
CIOLACU, Lidia. Abordarea problemei de calitate în predarea / învățarea limbilor străine. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 16-17. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Abordarea problemei de calitate în predarea / învățarea limbilor străine

La problematique d’une demarche de qualite dans l’enseignement/apprentissage des langues etrangeres


Pag. 16-17

Ciolacu Lidia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

În acest articol, abordăm problema de calitate în predarea / învăța-rea limbilor străine prin adoptarea unei viziuni sistemice care se adresează tuturor actorilor din învățământ. Suntem interesaţi în procesul de învăţare, în primul rând, de examinarea problemei, a nivelurilor şi a motivațiilor ei. Am analizat gama de resurse disponibile pentru studenți și profesori: manuale, dicționare, laboratoare de limbi străine, de software, internet. Aici apare o întrebare ce ţine de relația didactică în aceste condiții: ce ar trebui să fie învățat și cum? În încheiere răspundem la întrebarea, ce se poate face pentru a depăși frânele de toate tipurile și a motiva toți actorii prin predarea/învățarea de ca-litate, concluzionând că calitatea presupune o remiză necesară și că aceasta nu de-pinde doar de o teorie educațională sau lingvistică, dar trebuie să fie regăsită într-o adaptare continuă de instrumente, metode și profesori ce doresc schimbarea în edu-cația de calitate.

Nous posons dans cet article la problématique d’une démarche de qualité dans l’enseignement/apprentissage des langues étrangères en adoptant une approche systémique qui prenne en compte l’ensemble des paramètres didactiques en jeu. Nous nous intéressons d’abord à l’apprenant en examinant la question des niveaux et des motivations. Puis nous analysons l’assortiment des ressources mises à la disposition des étudiants et enseignants (manuels, dictionnaires, laboratoires de langue, logiciels, Internet). Nous nous posons ensuite le problème d’une didactique en relation avec ces préalables: que faudrait-il enseigner et comment? Nous nous interrogeons pour finir sur ce qu’il est possible de faire pour vaincre les freins de tous ordres et remotiver l’ensemble des acteurs pour un enseignement/apprentis-sage de qualité, en concluant que la qualité suppose une indispensable remise en question et qu’elle ne dépend pas d’une didactique ou d’une théorie linguistique mais qu’elle est à trouver dans une continuelle adaptation des outils, méthodes et enseignants à des situations d’enseignement en constante évolution.

Cuvinte-cheie
calitate, predarea/învățarea limbilor străine, viziune sistemică, actori, gama de resurse, motivaţia învăţării, teorie educațională sau lingvistică, schimbarea în educația de calitate,

démarche de qualité, l’enseignement/apprentissage des langues étrangères, une approche systémique, l’assortiment des ressources, remotiver, le problème d’une didactique ou d’une théorie linguistique, changement pour un enseignement/apprentissage de qualité

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Ciolacu, L.</dc:creator>
<dc:date>2015</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>&Icirc;n acest articol, abordăm problema de calitate &icirc;n predarea / &icirc;nvăța-rea limbilor străine prin adoptarea unei viziuni sistemice care se adresează tuturor actorilor din &icirc;nvățăm&acirc;nt. Suntem interesaţi &icirc;n procesul de &icirc;nvăţare, &icirc;n primul r&acirc;nd, de examinarea problemei, a nivelurilor şi a motivațiilor ei. Am analizat gama de resurse disponibile pentru studenți și profesori: manuale, dicționare, laboratoare de limbi străine, de software, internet. Aici apare o &icirc;ntrebare ce ţine de relația didactică &icirc;n aceste condiții: ce ar trebui să fie &icirc;nvățat și cum? &Icirc;n &icirc;ncheiere răspundem la &icirc;ntrebarea, ce se poate face pentru a depăși fr&acirc;nele de toate tipurile și a motiva toți actorii prin predarea/&icirc;nvățarea de ca-litate, concluzion&acirc;nd că calitatea presupune o remiză necesară și că aceasta nu de-pinde doar de o teorie educațională sau lingvistică, dar trebuie să fie regăsită &icirc;ntr-o adaptare continuă de instrumente, metode și profesori ce doresc schimbarea &icirc;n edu-cația de calitate.</p></dc:description>
<dc:description xml:lang='fr'><p>Nous posons dans cet article la probl&eacute;matique d&rsquo;une d&eacute;marche de qualit&eacute; dans l&rsquo;enseignement/apprentissage des langues &eacute;trang&egrave;res en adoptant une approche syst&eacute;mique qui prenne en compte l&rsquo;ensemble des param&egrave;tres didactiques en jeu. Nous nous int&eacute;ressons d&rsquo;abord &agrave; l&rsquo;apprenant en examinant la question des niveaux et des motivations. Puis nous analysons l&rsquo;assortiment des ressources mises &agrave; la disposition des &eacute;tudiants et enseignants (manuels, dictionnaires, laboratoires de langue, logiciels, Internet). Nous nous posons ensuite le probl&egrave;me d&rsquo;une didactique en relation avec ces pr&eacute;alables: que faudrait-il enseigner et comment? Nous nous interrogeons pour finir sur ce qu&rsquo;il est possible de faire pour vaincre les freins de tous ordres et remotiver l&rsquo;ensemble des acteurs pour un enseignement/apprentis-sage de qualit&eacute;, en concluant que la qualit&eacute; suppose une indispensable remise en question et qu&rsquo;elle ne d&eacute;pend pas d&rsquo;une didactique ou d&rsquo;une th&eacute;orie linguistique mais qu&rsquo;elle est &agrave; trouver dans une continuelle adaptation des outils, m&eacute;thodes et enseignants &agrave; des situations d&rsquo;enseignement en constante &eacute;volution.</p></dc:description>
<dc:source>Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan () 16-17</dc:source>
<dc:subject>calitate</dc:subject>
<dc:subject>predarea/învățarea limbilor străine</dc:subject>
<dc:subject>viziune sistemică</dc:subject>
<dc:subject>actori</dc:subject>
<dc:subject>gama de resurse</dc:subject>
<dc:subject>motivaţia învăţării</dc:subject>
<dc:subject>teorie educațională sau lingvistică</dc:subject>
<dc:subject>schimbarea în educația de calitate</dc:subject>
<dc:subject>démarche de qualité</dc:subject>
<dc:subject>l’enseignement/apprentissage des langues étrangères</dc:subject>
<dc:subject>une approche systémique</dc:subject>
<dc:subject>l’assortiment des ressources</dc:subject>
<dc:subject>remotiver</dc:subject>
<dc:subject>le
problème d’une didactique ou d’une théorie linguistique</dc:subject>
<dc:subject>changement pour un enseignement/apprentissage de qualité</dc:subject>
<dc:title>Abordarea problemei de calitate &icirc;n predarea / &icirc;nvățarea limbilor străine</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>