Articolul precedent |
Articolul urmator |
334 0 |
SM ISO690:2012 CIOLACU, Lidia. Abordarea problemei de calitate în predarea / învățarea limbilor străine. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 16-17. ISBN 978-9975-50-161-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015 | ||||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 16-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol, abordăm problema de calitate în predarea / învăța-rea limbilor străine prin adoptarea unei viziuni sistemice care se adresează tuturor actorilor din învățământ. Suntem interesaţi în procesul de învăţare, în primul rând, de examinarea problemei, a nivelurilor şi a motivațiilor ei. Am analizat gama de resurse disponibile pentru studenți și profesori: manuale, dicționare, laboratoare de limbi străine, de software, internet. Aici apare o întrebare ce ţine de relația didactică în aceste condiții: ce ar trebui să fie învățat și cum? În încheiere răspundem la întrebarea, ce se poate face pentru a depăși frânele de toate tipurile și a motiva toți actorii prin predarea/învățarea de ca-litate, concluzionând că calitatea presupune o remiză necesară și că aceasta nu de-pinde doar de o teorie educațională sau lingvistică, dar trebuie să fie regăsită într-o adaptare continuă de instrumente, metode și profesori ce doresc schimbarea în edu-cația de calitate. |
||||||
Cuvinte-cheie calitate, predarea/învățarea limbilor străine, viziune sistemică, actori, gama de resurse, motivaţia învăţării, teorie educațională sau lingvistică, schimbarea în educația de calitate, démarche de qualité, l’enseignement/apprentissage des langues étrangères, une approche systémique, l’assortiment des ressources, remotiver, le problème d’une didactique ou d’une théorie linguistique, changement pour un enseignement/apprentissage de qualité |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Ciolacu, L.</dc:creator> <dc:date>2015</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În acest articol, abordăm problema de calitate în predarea / învăța-rea limbilor străine prin adoptarea unei viziuni sistemice care se adresează tuturor actorilor din învățământ. Suntem interesaţi în procesul de învăţare, în primul rând, de examinarea problemei, a nivelurilor şi a motivațiilor ei. Am analizat gama de resurse disponibile pentru studenți și profesori: manuale, dicționare, laboratoare de limbi străine, de software, internet. Aici apare o întrebare ce ţine de relația didactică în aceste condiții: ce ar trebui să fie învățat și cum? În încheiere răspundem la întrebarea, ce se poate face pentru a depăși frânele de toate tipurile și a motiva toți actorii prin predarea/învățarea de ca-litate, concluzionând că calitatea presupune o remiză necesară și că aceasta nu de-pinde doar de o teorie educațională sau lingvistică, dar trebuie să fie regăsită într-o adaptare continuă de instrumente, metode și profesori ce doresc schimbarea în edu-cația de calitate.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='fr'><p>Nous posons dans cet article la problématique d’une démarche de qualité dans l’enseignement/apprentissage des langues étrangères en adoptant une approche systémique qui prenne en compte l’ensemble des paramètres didactiques en jeu. Nous nous intéressons d’abord à l’apprenant en examinant la question des niveaux et des motivations. Puis nous analysons l’assortiment des ressources mises à la disposition des étudiants et enseignants (manuels, dictionnaires, laboratoires de langue, logiciels, Internet). Nous nous posons ensuite le problème d’une didactique en relation avec ces préalables: que faudrait-il enseigner et comment? Nous nous interrogeons pour finir sur ce qu’il est possible de faire pour vaincre les freins de tous ordres et remotiver l’ensemble des acteurs pour un enseignement/apprentis-sage de qualité, en concluant que la qualité suppose une indispensable remise en question et qu’elle ne dépend pas d’une didactique ou d’une théorie linguistique mais qu’elle est à trouver dans une continuelle adaptation des outils, méthodes et enseignants à des situations d’enseignement en constante évolution.</p></dc:description> <dc:source>Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan () 16-17</dc:source> <dc:subject>calitate</dc:subject> <dc:subject>predarea/învățarea limbilor străine</dc:subject> <dc:subject>viziune sistemică</dc:subject> <dc:subject>actori</dc:subject> <dc:subject>gama de resurse</dc:subject> <dc:subject>motivaţia învăţării</dc:subject> <dc:subject>teorie educațională sau lingvistică</dc:subject> <dc:subject>schimbarea în educația de calitate</dc:subject> <dc:subject>démarche de qualité</dc:subject> <dc:subject>l’enseignement/apprentissage des langues étrangères</dc:subject> <dc:subject>une approche systémique</dc:subject> <dc:subject>l’assortiment des ressources</dc:subject> <dc:subject>remotiver</dc:subject> <dc:subject>le problème d’une didactique ou d’une théorie linguistique</dc:subject> <dc:subject>changement pour un enseignement/apprentissage de qualité</dc:subject> <dc:title>Abordarea problemei de calitate în predarea / învățarea limbilor străine</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>