Articolul precedent |
Articolul urmator |
333 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-05 15:43 |
SM ISO690:2012 RACU, Jana. Aspectele psihologice ale maturităţii şcolare. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2015, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2015, Vol.2, pp. 169-171. ISBN 978-9975-88-000-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2015 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 5 iunie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 169-171 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The subject of the research was the influence of the communication with adults on the motivation sphere of the child. The research focused on a sample of pre-school children aged 6-7. It was experimentally tested that the children with developed communicative readiness are characterised with clear cognitive needs and social motives of learning. The children with dominant situate-practical form of communication have the playing motivation prevailing over all other forms of motivation. |
||||||
|