Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
478 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 14:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3:808.5 (1) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2083) |
Риторика устной речи. Ораторское искусство. Выразительность речи. Красноречие (105) |
SM ISO690:2012 IANA, Tatiana-Irina. Compoziția școlară – dimensiune operațională a procesului de dezvoltare a expresivității vorbirii elevilor din clasele primare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 5(145), pp. 93-96. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4888844 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(145) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4888844 | ||||||
CZU: 373.3:808.5 | ||||||
Pag. 93-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată compoziția școlară ca dimensiune operațională a procesului de dezvoltare a expresivității vorbirii elevilor din clasele primare. Mai întâi, sunt evidențiate resursele de expresivitate pe care le folosește profesorul în demersul didactic. În continuare este descrisă tehnica elaborării unei compuneri: definiție, scop, importanță, subiectele compoziției, documentare, elocuțiune. Sunt prezentate tipurile de compuneri practicabile în școală, fiind exemplificat unul dintre ele – descrierea. În încheiere, accentul se pune pe importanța evaluării compunerilor și pe analiza nivelului expresiv al textului, prin raportarea la calitățile expresivității. |
||||||
Cuvinte-cheie expresivitate, resurse de dezvoltare a expresivității vorbirii, compunere, scop, tehnica elaborării, clasificarea compunerilor, descriere, evaluarea activităților de creație, expressiveness, resources for developing speech expressiveness, composition, purpose, development technique, classification of compositions, description, evaluation of creative activities |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Iana, T.</dc:creator> <dc:date>2021-06-10</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În articol este abordată compoziția școlară ca dimensiune operațională a procesului de dezvoltare a expresivității vorbirii elevilor din clasele primare. Mai întâi, sunt evidențiate resursele de expresivitate pe care le folosește profesorul în demersul didactic. În continuare este descrisă tehnica elaborării unei compuneri: definiție, scop, importanță, subiectele compoziției, documentare, elocuțiune. Sunt prezentate tipurile de compuneri practicabile în școală, fiind exemplificat unul dintre ele – descrierea. În încheiere, accentul se pune pe importanța evaluării compunerilor și pe analiza nivelului expresiv al textului, prin raportarea la calitățile expresivității.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The article refers to the school composition, the operational dimension of the speech expressiveness development process in primary school students. First, the resources of expressiveness that the teacher uses in the didactic approach are highlighted. Next, I describe the composition writing technique based on the definition, purpose, importance, the subjects of the composition, documentation, and eloquence. I present the types of compositions practiced in school and I exemplify one of them, i.e. the description. In conclusion I focus on the role of evaluating compositions and analysing the expressive level of the text with reference to the qualities of expressiveness.</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.4888844</dc:identifier> <dc:source>Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) 145 (5) 93-96</dc:source> <dc:subject>expresivitate</dc:subject> <dc:subject>resurse de dezvoltare a expresivității vorbirii</dc:subject> <dc:subject>compunere</dc:subject> <dc:subject>scop</dc:subject> <dc:subject>tehnica elaborării</dc:subject> <dc:subject>clasificarea compunerilor</dc:subject> <dc:subject>descriere</dc:subject> <dc:subject>evaluarea activităților de creație</dc:subject> <dc:subject>expressiveness</dc:subject> <dc:subject>resources for developing speech expressiveness</dc:subject> <dc:subject>composition</dc:subject> <dc:subject>purpose</dc:subject> <dc:subject>development technique</dc:subject> <dc:subject>classification of compositions</dc:subject> <dc:subject>description</dc:subject> <dc:subject>evaluation of creative activities</dc:subject> <dc:title>Compoziția școlară – dimensiune operațională a procesului de dezvoltare a expresivității vorbirii elevilor din clasele primare</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>