Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
419 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-02 21:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.036:821.135.1.09-34 (1) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (1985) |
Литература на балканских романских языках (2083) |
SM ISO690:2012 PAGA, Teodora-Doina. Formarea competenței lectorale la elvii din cilcul primar prin intermediul basmului. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 5(145), pp. 97-100. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4888850 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||
Numărul 5(145) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4888850 | |||||
CZU: 373.3.036:821.135.1.09-34 | |||||
Pag. 97-100 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În acest articol este abordat procesul lecturii, din punct de vedere teoretic. Se insistă pe modul de formare a competenței lectorale propus de unii cercetători în domeniu (Vlad Pîslaru, Paul Cornea, Maria Hadîrcă, Nicolae Manolescu, Constantin Schiopu). Se specifică importanța basmului, ca specie a literaturii pentru copii, în formarea competenței literar-artistice la elevii din ciclul primar, se insistă pe importanța metodelor aplicate de către profesor în vederea stimulării interesului pentru lectura basmului și se dau exemple de metode activ-participative care se pot aplica la clasă, în vederea stimulării interesului pentru lectură. |
|||||
Cuvinte-cheie lectură, competenţă, competenţă literară, text literar, basm, metode active, reading, competence, Literary competence, literary text, fairy tale, active methods |
|||||
|