Elaborarea profesiogramei pentru soliști vocali
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
344 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 12:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
784.071.5+784.9:372.8 (1)
Вокальная музыка. Пение (293)
Воспитание. Обучение. Образование (14905)
SM ISO690:2012
BLÎNDU, Adela. Elaborarea profesiogramei pentru soliști vocali. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 58-63. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Elaborarea profesiogramei pentru soliști vocali

Development of professiogram for vocal lead singers

CZU: 784.071.5+784.9:372.8

Pag. 58-63

Blîndu Adela12
 
1 Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice,
2 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

În acest articol este prezentată profesiograma pentru solişti vocali, în funcţie de cerinţele profesiei (conform Declaraţiei de la Bologna), de domeniul aplicării cunoştinţelor profesionale, precum şi în baza anchetării şi chestionării absolvenţilor profesiei date. În procesul educaţional al învăţământului superior din ultimul deceniu conceptul de metodologie a fost stabilit ca o ramură a cunoştinţelor care concentrează principiile de înţelegere ale conţinutului subiectului activităţii profesionale. În instituţiile de învăţământ artistic superior un aspect esenţial în dezvoltarea profesională a unui solist vocal – viitor profesor de canto – este relaţionat specifi cului pregătirii individuale a studentului în clasa de canto, spectrului larg de cunoştinţe şi deprinderi din domeniul de activitate, de cunoştinţele aferente aspectelor de pedagogie, psihologie, PFPA (Pregătirea Fizică Profesional-Aplicativă) şi a trening-ului mintal etc.

This article presents the professiogram for vocal lead singers, according to the requirements of the profession (according to the Bologna Declaration) and the fi eld of application of professional knowledge, as well as based on the survey and questioning of graduates of the given profession. In the last decade, within the higher education process, the methodological concept has been established as a branch of knowledge that concentrates the principles of understanding the content of the subject of the professional activity. In higher education institutions, an essential aspect in the professional development of a vocal lead singer – future singing teacher – is related to the specifi c of the individual training of the student in the class, the broad spectrum of knowledge and skills in the fi eld of activity and knowledge related to aspects of pedagogy, psychology, PAPT (Professional-Applied Physical Training) and mental training, etc.

Cuvinte-cheie
profesiogramă, instituții de învățământ artistic, solist vocal, competențe,

professiogram, institutions of artistic education, vocal soloist, skills