Personalitatea școlarului mic
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
376 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 16:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.015.3 (62)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2121)
SM ISO690:2012
GHITA, Emilia. Personalitatea școlarului mic. In: Psihologia în mileniul III – provocări și soluții, 25-26 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Vol.1, pp. 73-74. ISBN 978-9975-50-246-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologia în mileniul III – provocări și soluții
Vol.1, 2020
Conferința "Psihologia în mileniul III – Provocări și Soluții"
Bălți, Moldova, 25-26 octombrie 2019

Personalitatea școlarului mic

CZU: 373.3.015.3

Pag. 73-74

Ghita Emilia
 
Grădinița Marchengarten, București
 
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2021


Rezumat

The particularities of the psychic processes of the students directly involved in the act of learning can be appreciated more easily by their manifestations in various situations. There-fore, the attitude of the students towards the learning can be appreciated after manifestations that: diligence, participation in the activity during the lessons, the systematic character of carrying out homework, etc. The student's ability to work can be judged by the changes in attention and spirit of activity in the lesson: signs of fatigue, distraction, drowsiness, nervousness, increased number of errors in oral or written expression may be indications of low work capacity.

Cuvinte-cheie
diligence, activity, learning, attitude, students, nervousness.