Rolul comunicării manageriale în dezvoltarea IMM-urilor din Republica Moldova - o problematică actuală în contextul globalizării
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
449 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-15 17:23
SM ISO690:2012
CARAUȘ, Viorica. Rolul comunicării manageriale în dezvoltarea IMM-urilor din Republica Moldova - o problematică actuală în contextul globalizării. In: Particularităţile dezvoltării economiei mondiale în condiţiile globalizării, 15 aprilie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova, 2016, pp. 285-293. ISBN 978-9975-3092-7-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Particularităţile dezvoltării economiei mondiale în condiţiile globalizării 2016
Conferința "Particularităţile dezvoltării economiei mondiale în condiţiile globalizării"
Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2016

Rolul comunicării manageriale în dezvoltarea IMM-urilor din Republica Moldova - o problematică actuală în contextul globalizării

Communication management role in the development of SMEs in the Republic of Moldova - a current issue in the context of globalization


Pag. 285-293

Carauș Viorica
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2021


Rezumat

Procesul de globalizare creează un mediu de afaceri concurenţial, în care întreprinderile se confruntă cu o multitudine de provocări. Globalizarea oferă multe oprtunităţi, dar şi diferite riscuri pentru întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea în economia actuală. În ceea ce priveşte dezvoltarea ÎMM-urilor, globalizarea are, cu siguranţă, mai multe efecte. Pe lîngă o multitudine de avantaje, apărute ca rezultat direct al globalizării, ameninţările generate de creşterea concurenţei, fac ÎMM-urile autohtone vulnerabile vis-a-vis de acest fenomen, impunîndu-se astfel o nevoie continuă de dezvoltare şi de creştere a competitivităţii acestora. În acest articol, am evidenţiat aspectul legat de comunicarea managerială şi rolul ei în dezvol-tarea ÎMM-urilor din Republica Moldova, în contextul globalizării. Impactul pe care îl poate avea comunicarea managerială asupra dezvoltării ÎMM-urilor din ţara noastră, este, în viziunea noastră, unul semnificativ, care nu trebuie neglijat, ba dimpotrivă, studiat, analizat, astfel încît acest proces să fie unul eficient şi să contribuie la dezvoltarea acestora.

Le processus de mondialisation engendre un environnement d'affaires concurrentiel dans lequel les entreprises font face à une multitude de défis. La mondialisation offre beaucoup d' opportunités mais aussi différents risques pour des entreprises agissant dans l’économie actuelle. En ce qui concerne le développement des PME, la mondialisation a cer-tainement beaucoup d'effets. En plus d'une multitude d'avantages découlant directement de la mondialisation, les menaces de la concurrence croissante, font les PME locales vulnérables en face de ce phénomène, forçant ainsi un besoin continu pour le développement et l'accroître leur compétitivité. On a essayé de mettre l'accent dans cet article sur la question de la communication de gestion et qui est son rôle dans le développement des PME en Republique de Moldavie, dans le contexte de la mondialisation. L'impact de la communication managériale sur le développement des PME dans notre pays, est à notre avis un moment important qui ne doit pas être négligé, au contraire, étudié, analysé, de sorte que ce processus sera un moyen efficace et contribuer au développement de ces types d'entreprises.

Cuvinte-cheie
globalizare, Întreprindere, întreprinderi mici şi mijlocii (ÎMM), comunicare, comunicare managerială,

mondialisation, entreprise, petites et moyennes entre-prises (PME), communication, communication de gestion