Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
710 49 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-21 11:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.26:37.046.14 (1) |
Воспитание. Обучение. Образование (14782) |
Воспитание и обучение с учетом индивидуальных особенностей. Консультирование (258) |
SM ISO690:2012 GOLUBIŢCHI, Silvia. Evaluarea bazată pe competențe în învățământul general. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 4(22), pp. 152-158. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.152-158 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 4(22) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.152-158 | ||||||
CZU: 371.26:37.046.14 | ||||||
Pag. 152-158 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evaluarea modernă este bazată pe „judecățile de valoare” ale elevilor, pe procesele cognitive ale elevului și centrată pe competențe, constituindu-se ca proces, oferind informații despre rezultatele școlare. La disciplinele școlare competența se obiectivizează, mai ales, prin atitudinea elevului față de sine și față de societate. O competență poate fi evaluată prin mai multe produse școlare. Produsul transdisciplinar, care este comun mai multor discipline școlare, permite evaluarea mai multor competențe. Evaluarea bazată pe competențe presupune capacitatea de transfer pentru rezolvarea problemelor concrete pentru situația nouă. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare, evaluare modernă, competenţă, performanţă, rezultat, evaluation, modern evaluation, competence, performance, result |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.36120/2587-3636.v22i4.152-158</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Golubiţchi, S.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Evaluarea bazată pe competențe în învățământul general</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0623</relatedIdentifier> <subjects> <subject>evaluare</subject> <subject>evaluare modernă</subject> <subject>competenţă</subject> <subject>performanţă</subject> <subject>rezultat</subject> <subject>evaluation</subject> <subject>modern evaluation</subject> <subject>competence</subject> <subject>performance</subject> <subject>result</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>371.26:37.046.14</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-12-29</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Evaluarea modernă este bazată pe „judecățile de valoare” ale elevilor, pe procesele cognitive ale elevului și centrată pe competențe, constituindu-se ca proces, oferind informații despre rezultatele școlare. La disciplinele școlare competența se obiectivizează, mai ales, prin atitudinea elevului față de sine și față de societate. O competență poate fi evaluată prin mai multe produse școlare. Produsul transdisciplinar, care este comun mai multor discipline școlare, permite evaluarea mai multor competențe. Evaluarea bazată pe competențe presupune capacitatea de transfer pentru rezolvarea problemelor concrete pentru situația nouă.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Modern assessment is based on students' "value judgments", on the student's cognitive processes and focused on skills, constituting itself as a process, providing information about school results. In school subjects, competence is objectified, especially through the student's attitude towards himself and towards society. A competency can be assessed through several products, and vice versa: the same product can allow the assessment of several competencies. Competency-based assessment involves assessing students' ability to transfer, to solve concrete problems they face in a new situation.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>