Integralitatea ca procesualitate pedagogică în educația copiilor
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
466 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-09 13:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (915)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3884)
SM ISO690:2012
PASCARI, Valentina. Integralitatea ca procesualitate pedagogică în educația copiilor. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 4(22), pp. 159-169. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.159-169
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(22) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Integralitatea ca procesualitate pedagogică în educația copiilor

Integrity as a pedagogical processuality in children's education

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.159-169
CZU: 37.015

Pag. 159-169

Pascari Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2021


Rezumat

Traversarea ştiinţifică a integralității în pedagogie, în căutarea esenţei sale aplicative, generează o viziune care să cuprindă cât mai mult din spaţiul fenomenului respectiv. În articol este abordat conceptul de integralitate din diverse perspective: filosofic, sociologic, psihologic şi pedagogic. Este evidențiată natura integralității ca un tot întreg, relaționarea dintre părți. În baza acestor abordări sunt punctate unele tendințe în constituirea sistemului comun (educație preșcolară-învățământ primar), pornind de la punctele comune și asemănările fundamentale ale acestor două trepte de învățământ.

The scientific crossing of integrality in pedagogy in search of its applicative essence, generates a vision that encompasses as much of the space of the respective phenomenon. In the article there is approached the concept of integrity from various perspectives: philosophical, sociological, psychological and pedagogical. The nature of integrality as a whole is highlighted, the networking between parts. Based on these approaches, some tendencies are pointed out in the establishment of the common system (preschool education-primary education), starting from the common points and the fundamental similarities of these two levels of education.

Cuvinte-cheie
procesualitate pedagogică, integralitate, totalitate, sistem comun, continuitate, „noduri”, mediu integrativ, diferențiere sistemică,

pedagogical processuality, integrality, totality, common system, continuity, “nodes”, integrative environment, systemic differentiation