Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
466 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-09 13:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (915) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3884) |
SM ISO690:2012 PASCARI, Valentina. Integralitatea ca procesualitate pedagogică în educația copiilor. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 4(22), pp. 159-169. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.159-169 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 4(22) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.159-169 | ||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 159-169 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Traversarea ştiinţifică a integralității în pedagogie, în căutarea esenţei sale aplicative, generează o viziune care să cuprindă cât mai mult din spaţiul fenomenului respectiv. În articol este abordat conceptul de integralitate din diverse perspective: filosofic, sociologic, psihologic şi pedagogic. Este evidențiată natura integralității ca un tot întreg, relaționarea dintre părți. În baza acestor abordări sunt punctate unele tendințe în constituirea sistemului comun (educație preșcolară-învățământ primar), pornind de la punctele comune și asemănările fundamentale ale acestor două trepte de învățământ. |
||||||
Cuvinte-cheie procesualitate pedagogică, integralitate, totalitate, sistem comun, continuitate, „noduri”, mediu integrativ, diferențiere sistemică, pedagogical processuality, integrality, totality, common system, continuity, “nodes”, integrative environment, systemic differentiation |
||||||
|