Managementul activității turistice în raport cu componentele sistemului informațonal contabil
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
371 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-18 09:04
SM ISO690:2012
COSTEȚCHI-JUȘCA, Oxana. Managementul activității turistice în raport cu componentele sistemului informațonal contabil. In: Problemele socioeconomice ale Republicii Moldova: reflecții, sugestii, 1 decembrie 2020, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2020, Vol.5, pp. 85-97.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Problemele socioeconomice ale Republicii Moldova: reflecții, sugestii
Vol.5, 2020
Seminarul "Problemele socioeconomice ale Republicii Moldova: reflecții, sugestii"
Chişinău, Moldova, 1 decembrie 2020

Managementul activității turistice în raport cu componentele sistemului informațonal contabil

Tourism activity management in relation to the components of the accounting system


Pag. 85-97

Costețchi-Jușca Oxana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 ianuarie 2021


Rezumat

Fiind o activitate cu caracter economic, care presupune o anumită modalitate de organizare și desfășurare, bazată pe antrenarea și utilizarea de resurse și obținerea de rezultate, turismul este supusîn mod obiectiv unui proces managerial. Elaborarea unor decizii corecte și în timp oportun este posibilă numai în condițiile în care conducerea unei entități economice dispune de informații suficiente cu privire la problemele și fenomenele cu care se confruntă. Cu alte cuvinte, conducerea eficientă și modernă presupune existența unui sistem informațional performant, capabil să furnizeze managementului toate elementele necesare fundamentării deciziilor. În cadrul sistemului informațional global al unei entități economice, un rol major îi revine subsistemului informațional contabil, care constituie instrumentul de bază al managementului activității, mai ales în activitatea de turism, care, datorită specificului, necesită o procesare continuă și intensă a datelor și informațiilor de către contabilitatea financiară și cea de gestiune.

Being an economic activity that involves a certain way of organizing and deploying, based on training and resource utilization, and achieving results, tourism is objectively subject to a managerial process. Elaborating correct and timely decisions is only possible if the leadership of an economic entity has sufficient information about the problems and phenomena that it faces. In other words, efficient and modern management implies the existence of an efficient information system capable of providing management with all the necessary elements for the decision-making process. Within the global information system of an economic entity, a major role is played by the accounting information subsystem, which is the basic tool of activity management, especially in tourism activity, which due to its specific nature requires a continuous and intense processing of data and information by financial and management accounting.

Cuvinte-cheie
informaţie contabilă, contabilitatea de gestiune, contabilitatea financiară, management, turism,

accounting information, management accounting, financial accounting, management, tourism