Articolul precedent |
Articolul urmator |
2434 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 09:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.4-053.2:316.614 (1) |
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (606) |
Социальная психология (983) |
SM ISO690:2012 CHIRIMBU, Sebastian Cristian. Pre-school children with special educational needs and their integration in the inclusive community. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.1, pp. 17-22. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-483-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.4-053.2:316.614 | ||||||
Pag. 17-22 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
La etapa actuală politica şi practica educaţională din numeroase ţări ale lumii este orientată în direcţia integrării preșcolarilor (copiilor) cu cerinţe educative speciale (CES) în medii educaţionale şi de viaţă cât mai aproape de cele obişnuite, normale ale unei comunităţi. Unul dintre cele mai importante aspecte ale învăţământului actual este nevoia sa de adaptare la necesităţile copiilor, oricare ar fi acele necesităţi şi oricare ar fi copiii – fie că sunt copiii cu CES, fie că pur şi simplu sunt copii cu un ritm mult mai încet de învăţare. O nouă dimensiune care începe să se contureze în peisajul învăţământului românesc este aceea de democratizare şi egalizare a şanselor fiecărui copil în parte. În acest scop a fost înfiinţată şi comunitatea incluzivă – un răspuns la redimensionarea educaţiei. Scopul acestei comunitӑți este de a crea pentru toţi copiii un cadru prielnic învăţării, pornind de la premiza că diferenţele dintre oameni sunt normale şi ele trebuie acceptate. Un rol important în atribuim pedagogiei şi învăţarii centrată pe copil, prin adaptarea curriculumului şi metodelor de predare la capacitatea şi nevoia fiecăruia în parte. |
||||||
Cuvinte-cheie CES, educaţie, integrare, incluziune |
||||||
|