”Imn preasfintei gramatice”: terminologia ariei curriculare Limbă şi comunicare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
590 15
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-28 22:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
091:811.135.1 (4)
Рукописи. редкие книги (115)
Балканские романские языки (1456)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. ”Imn preasfintei gramatice”: terminologia ariei curriculare Limbă şi comunicare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 5(123), pp. 18-21. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4256653
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(123) / 2020 / ISSN 1810-6455

”Imn preasfintei gramatice”: terminologia ariei curriculare Limbă şi comunicare

”Hymn of the Most Holy Grammar”: the Terminology of the Curricular Area Language
and Communication

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4256653
CZU: 091:811.135.1

Pag. 18-21

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2020


Rezumat

Terminologia domeniului filologic este o parte constantă a culturii generale. Pe durata studiilor gimnaziale, elevul asimilează zeci de termeni de lingvistică, teorie literară, comunicare etc. Ordinea asimilării este ordonată de documentele curriculare şi manualele în uz, dar sunt oarecum incerte limitele terminologiei care trebuie asimilată şi – respectiv – poate constitui subiecte de evaluare. În afara terminologiei sugerate de conţinuturile curriculare, elevii trebuie să utilizeze coerent şi corect verbele operaţiilor intelectuale, tehnicile de muncă intelectuală şi produsele rezultate din realizarea sarcinilor.

Philological terminology is a constant part of general culture. At the gymnasium stage the students assimilate dozens of terms pertaining to linguistics, literary theory, communication etc. While the order in which these are learned is dictated by current curricular documents and textbooks, the limits of the terminology that is to be assimilated -- and which may become subject to assessment – are rather vague. Apart from knowing the terminology suggested by curricular content, the students are expected to use coherently and correctly the verbs that designate intellectual operations, as well as to name intellectual work techniques and the resulting produce appropriately

Cuvinte-cheie
curriculum, arie curriculară, limbă și comunicare, terminologie, competenţă,

curriculum, Curricular area, language and communication, terminology, competence