Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
603 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-28 22:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
091:811.135.1 (4) |
Рукописи. редкие книги (115) |
Балканские романские языки (1461) |
SM ISO690:2012 COSOVAN, Olga. ”Imn preasfintei gramatice”: terminologia ariei curriculare Limbă şi comunicare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 5(123), pp. 18-21. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4256653 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5(123) / 2020 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4256653 | ||||||
CZU: 091:811.135.1 | ||||||
Pag. 18-21 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Terminologia domeniului filologic este o parte constantă a culturii generale. Pe durata studiilor gimnaziale, elevul asimilează zeci de termeni de lingvistică, teorie literară, comunicare etc. Ordinea asimilării este ordonată de documentele curriculare şi manualele în uz, dar sunt oarecum incerte limitele terminologiei care trebuie asimilată şi – respectiv – poate constitui subiecte de evaluare. În afara terminologiei sugerate de conţinuturile curriculare, elevii trebuie să utilizeze coerent şi corect verbele operaţiilor intelectuale, tehnicile de muncă intelectuală şi produsele rezultate din realizarea sarcinilor. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, arie curriculară, limbă și comunicare, terminologie, competenţă, curriculum, Curricular area, language and communication, terminology, competence |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.4256653</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Cosovan, O.M.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>”Imn preasfintei gramatice”: terminologia ariei curriculare Limbă şi comunicare</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>curriculum</subject> <subject>arie curriculară</subject> <subject>limbă și comunicare</subject> <subject>terminologie</subject> <subject>competenţă</subject> <subject>curriculum</subject> <subject>Curricular area</subject> <subject>language and communication</subject> <subject>terminology</subject> <subject>competence</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>091:811.135.1</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-11-25</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Terminologia domeniului filologic este o parte constantă a culturii generale. Pe durata studiilor gimnaziale, elevul asimilează zeci de termeni de lingvistică, teorie literară, comunicare etc. Ordinea asimilării este ordonată de documentele curriculare şi manualele în uz, dar sunt oarecum incerte limitele terminologiei care trebuie asimilată şi – respectiv – poate constitui subiecte de evaluare. În afara terminologiei sugerate de conţinuturile curriculare, elevii trebuie să utilizeze coerent şi corect verbele operaţiilor intelectuale, tehnicile de muncă intelectuală şi produsele rezultate din realizarea sarcinilor.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Philological terminology is a constant part of general culture. At the gymnasium stage the students assimilate dozens of terms pertaining to linguistics, literary theory, communication etc. While the order in which these are learned is dictated by current curricular documents and textbooks, the limits of the terminology that is to be assimilated -- and which may become subject to assessment – are rather vague. Apart from knowing the terminology suggested by curricular content, the students are expected to use coherently and correctly the verbs that designate intellectual operations, as well as to name intellectual work techniques and the resulting produce appropriately</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>