Limbajul verbal al preșcolarului – direcție fundamentală în dezvoltarea comunicării interumane
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
682 84
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 18:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.8811.13[373.24] (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14598)
SM ISO690:2012
PREDUȚ, Cristina Marinela. Limbajul verbal al preșcolarului – direcție fundamentală în dezvoltarea comunicării interumane. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 248-254. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Limbajul verbal al preșcolarului – direcție fundamentală în dezvoltarea comunicării interumane

CZU: 372.8811.13[373.24]

Pag. 248-254

Preduț Cristina Marinela
 
Grădinița cu Program Prelungit Nr.5, Slatina, județul Olt, România
 
 
Disponibil în IBN: 21 noiembrie 2020


Rezumat

Prin intermediul limbajului și a structurii gramaticale, copilul își dezvoltă propria experiență și, mai cu seamă, învață din experiența celor mari, conturându-i-se astfel personalitatea. Însuşirea limbajului verbal cunoaşte două aspecte importante şi anume cel al recepţiei şi cel al producerii lui, între aceste două etape intervenind mecanismul cerebral. Educatoarea este cea care trebuie să selecteze şi să combine metodic obiectivele şi comportamentele prevăzute de programă pentru a crea un traseu educaţional optim, simplu şi clar pentru copil, în vederea dezvoltării limbajului. Astfel, cand se proiectează un obiectiv de referinţă ce vizează aspectul lexical al limbii, obiectivele de ordin fonetic, gramatical şi expresiv devin adiacente, se consemnează ca obiective operaţionale ce concură la realizarea obiectivului de referinţă. Când obiectivul de referinţă vizează aspectul expresiv, aspectele fonetic, gramatical şi lexical devin secundare, concurând la realizarea obiectivului principal derivat din temă. Problemele de limbă şi comunicare verbală trebuie privite şi tratate ca un întreg, fiecare aspect fiind la fel de important.

Through language and grammatical structure, the child develops his own experience and, above all, learns from the experience of adults, thus shaping his personality. The acquisition of verbal language has two important aspects, namely that of reception and that of its production, between these two stages the cerebral mechanism intervenes. The educator is the one who must select and methodically combine the objectives and behaviors provided by the program in order to create an optimal, simple and clear educational path for the child, in order to develop the language. Thus, when designing a reference objective aimed at the lexical aspect of the language, the phonetic, grammatical and expressive objectives become adjacent, they are recorded as operational objectives that contribute to the achievement of the reference objective. When the reference objective aims at the expressive aspect, the phonetic, grammatical and lexical aspects become secondary, competing to achieve the main objective derived from the topic. Problems of language and verbal communication must be viewed and treated as a whole, each aspect being equally important.

Cuvinte-cheie
limbaj, fonetic, lexical, gramatical, preşcolar,

language, phonetic, lexical, grammatical, preschool