Articolul precedent |
Articolul urmator |
682 84 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-27 18:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.8811.13[373.24] (1) |
Воспитание. Обучение. Образование (14598) |
SM ISO690:2012 PREDUȚ, Cristina Marinela. Limbajul verbal al preșcolarului – direcție fundamentală în dezvoltarea comunicării interumane. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 248-254. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 2, 2020 |
||||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.8811.13[373.24] | ||||||
Pag. 248-254 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prin intermediul limbajului și a structurii gramaticale, copilul își dezvoltă propria experiență și, mai cu seamă, învață din experiența celor mari, conturându-i-se astfel personalitatea. Însuşirea limbajului verbal cunoaşte două aspecte importante şi anume cel al recepţiei şi cel al producerii lui, între aceste două etape intervenind mecanismul cerebral. Educatoarea este cea care trebuie să selecteze şi să combine metodic obiectivele şi comportamentele prevăzute de programă pentru a crea un traseu educaţional optim, simplu şi clar pentru copil, în vederea dezvoltării limbajului. Astfel, cand se proiectează un obiectiv de referinţă ce vizează aspectul lexical al limbii, obiectivele de ordin fonetic, gramatical şi expresiv devin adiacente, se consemnează ca obiective operaţionale ce concură la realizarea obiectivului de referinţă. Când obiectivul de referinţă vizează aspectul expresiv, aspectele fonetic, gramatical şi lexical devin secundare, concurând la realizarea obiectivului principal derivat din temă. Problemele de limbă şi comunicare verbală trebuie privite şi tratate ca un întreg, fiecare aspect fiind la fel de important. |
||||||
Cuvinte-cheie limbaj, fonetic, lexical, gramatical, preşcolar, language, phonetic, lexical, grammatical, preschool |
||||||
|