Formarea profesională continuă a cadrelor didactice la nivel național: reglementări normative
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
676 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 10:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Организация обучения (533)
SM ISO690:2012
AFANAS, Aliona. Formarea profesională continuă a cadrelor didactice la nivel național: reglementări normative. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 1(65), pp. 40-45. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716177
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(65) / 2020 / ISSN 1811-5470

Formarea profesională continuă a cadrelor didactice la nivel național: reglementări normative

Continuing professional training of teachers at national level: normative regulations

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3716177
CZU: 37.091

Pag. 40-45

Afanas Aliona
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2020


Rezumat

The article presents a comparative analysis of continuing professional training at national level, an overview of the general framework of continuing vocational training, describing the legislative framework in this area, the main institutions responsible for continuing vocational training and training offers. Continuing professional training, in the sense of educational systems is the obligatory part of the professional development of teachers, and is defined by laws and other normative and regulatory acts that determine what kind of continuous professional training programs the teachers must obligatorily participate in and at what time intervals. Also, all the changes in the national curriculum, the didactics of the discipline, new pedagogical practices, evaluation methods, etc. are introduced in the system through the compulsory continuous professional training.

Articolul prezintă o sinteză a cadrului legal și normativ al formării profesionale continue la nivel național, descriind cadrul legislativ în acest domeniu, principalele instituții responsabile de formarea profesională continuă și ofertele de formare. Formarea profesională continuă, în accepțiunea sistemelor educaționale, este partea obligatorie a dezvoltării profesionale a cadrelor didactice, axată pe schimbările operate la nivel de curriculum național, didactica disciplinei, noi practici pedagogice, modalități de evaluare etc.

Cuvinte-cheie
continuing professional training, educational system, lifelong learning, Professional development, teacher,

dezvoltare profesională, formare profesională continuă, învăţare pe tot parcursul vieţii, profesor, sistem educaţional