Educație economică – o dimensiune a educației integrale
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
652 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 10:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:33 (8)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3844)
Экономика. Народное хозяйство. Экономические науки (9265)
SM ISO690:2012
GRIGOR, Ina. Educație economică – o dimensiune a educației integrale. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 1(65), pp. 30-39. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716142
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(65) / 2020 / ISSN 1811-5470

Educație economică – o dimensiune a educației integrale

Economic education - a dimension of comprehensive education

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716142
CZU: 37.016:33

Pag. 30-39

Grigor Ina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2020


Rezumat

Theoretical approaches to comprehensive education indicate the dominance of education in the contemporary society promoted by the concept of „new educations”, seen in terms of the main directions of human becoming, among them economic education occupies a special place, determined by the specific, values, the purpose, contents its. However, economic education, being a dimension of integral education contributes to the development of the human being as a whole, extends over the entire life of the individual, is viewed in relation to other disciplines of study, is characterized by its cognitive, praxiological, axiological aspect. The conceptual approach of economic education has as its premise the philosophy of integral education that justifies the outline of some fundamental principles that underlie the content design, design and organization of the didactic processes in economic education.

Abordările teoretice asupra educației integrale indică dominantele educației în societatea contemporană, promovate prin conceptul „noilor educații”, văzute în funcție de direcțiile (laturile) principale în devenirea umană. Printre acestea, educația economică ocupă un loc special, determinat de specficul, valorile, scopul și conținuturile sale. Or, educația economică, fiind o dimensiune a educației integrale, contribuie la dezvoltarea ființei umane ca un întreg, se extinde asupra întregii vieți a individului, este privită în relația cu alte discipline de studiu, se caracterizează prin aspectul său cognitiv, praxiologic, axiologic. Abordarea conceptuală a educației economice are ca premisă filosofia educației integrale ce justifică conturarea unor principii fundamentale care stau la baza conceperii conținuturilor, proiectării și organizării proceselor didactice în educația economică.

Cuvinte-cheie
comprehensive education, pillars of comprehensive education, economic education, principles of economic education, cognitive, praxiological and axiological character of education.,

educaţie integrală, pilonii educației integrale, educaţie economică, principiile educației economice, caracterul cognitiv, praxiologic și axiologic al educației.