Articolul precedent |
Articolul urmator |
597 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-13 03:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.017:398(498) (2) |
Kinds of school providing general education (2026) |
Folklore in the strict sense (721) |
SM ISO690:2012 BOBOC, Corina, PANAINTE, Iulia. Importanța folclorului și a tradițiilor în formarea orientărilor axiologice la preșcolari. In: Unicitate şi diversitate prin folclor: Simpozionul Internaţional Ştiinţifico-cultural, Ed. 2, 10-11 mai 2019, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Garomont Studio, 2019, Ediția 2, pp. 39-42. ISBN 978-9975-134-66-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Unicitate şi diversitate prin folclor Ediția 2, 2019 |
||||||
Simpozionul "Unicitate şi diversitate prin folclor" 2, Chişinău, Moldova, 10-11 mai 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.017:398(498) | ||||||
Pag. 39-42 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
By understanding all of the forms of folklore accessible to the level of children’s knowledge and by their approach in instructive-educational activities, we have to manifest the admiration and the appreciation for the cultural values of the natives.Folklore, through the diversity of creations and family’s customers, presents a wide range of positive qualities and traits, which it forms the axiological orientations necessary for the preschooler, whichit will later consolidate in capacities, beliefs and attitudes. |
||||||
|