Didactica: știință sau artă?
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
800 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-27 13:26
SM ISO690:2012
CABAC, Valeriu. Didactica: știință sau artă? In: Probleme actuale ale didacticii ştiinţelor reale: consacrată aniversării a 80-a a profesorului universitar Ilie Lupu, 11-12 mai 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Ediția a II-a Vol.1, pp. 144-148. ISBN 978-9975-76-238-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale didacticii ştiinţelor reale
Ediția a II-a Vol.1, 2018
Conferința "Probleme actuale ale didacticii ştiinţelor reale"
Chişinău, Moldova, 11-12 mai 2018

Didactica: știință sau artă?


Pag. 144-148

Cabac Valeriu
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2020


Rezumat

Deși didactica are o istorie oficială de aproape 900 de ani, statutul ei rămâne confuz. Unele surse definesc didactica drept știință, altele – drept artă; unii cercetători consideră didactica drept o parte a pedagogiei, iar alții consideră didactica drept o știință autonomă. În comunicare este studiat caracterul „dualist” al didacticii și sunt aduse unele argumente în favoarea considerării didacticii moderne drept știință, dar și drept artă.

Although the didactic has an official history of nearly 900 years, its status remains confusing. Some sources define didactics as science, others, as art; some researchers consider didactics as a part of the pedagogy, but others consider didactics to be an autonomous science. The communication explores the "dualist" character of didactics and some arguments are brought forward in favor of considering modern didactics as science, but also as art.

Cuvinte-cheie
pedogogie, didactică, teoria instruirii, ştiinţă, artă,

pedagogy, didactics, instructional theory, science, art