Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
632 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-12-07 21:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
72.03(430)+72.03(478)+378:72(430) (1) |
Architecture (635) |
Higher education. Universities. Academic study (2579) |
SM ISO690:2012 STARŢEV, Ala. Bauhaus: constituire, dezvoltare, impact. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 2(35), pp. 116-123. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(35) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 72.03(430)+72.03(478)+378:72(430) | ||||||
Pag. 116-123 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Înființarea instituției de învățământ superior Staatliches Bauhaus a constituit un eveniment major în dezvoltarea istoriei și arhitecturii artei moderne, generând întru-un adevărat fenomen cultural-artistic. Această școală și mișcare artistică a devenit în timp unul dintre cele mai importante și inspirate curente ale arhitecturii moderne, mai ales a stilului arhitectural contemporan răspândit la scară internațională. În acest articol ne-am propus să urmărim traseul devenirii acestei școli, luând în considerație aportul adus de Walter Gropius și Henri van de Velde în acest proces. Conturând caracteristicile stilului Bauhaus, am încercat să vedem cum a influențat acesta asupra stilului arhitectural din alte zone geografice, inclusiv asupra spațiului nostru. |
||||||
Cuvinte-cheie arhitectură modernă, școală superioară de creare a formei, proces de învățământ, comenzi industriale, modern architecture, high school of form creation, education process, industrial orders |
||||||
|