Arderea emoţională la profesorii universitari
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
853 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 09:16
SM ISO690:2012
GORINCIOI, Veronica. Arderea emoţională la profesorii universitari. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2009, nr. 9(29), pp. 225-229. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(29) / 2009 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Arderea emoţională la profesorii universitari

Pag. 225-229

Gorincioi Veronica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 decembrie 2013


Rezumat

The main objective of this paper is to explore the phenomenon of burnout syndrome to university teachers in Moldova. We were interested to clarify also the relations between burnout syndrome, gender and age. The empirical research was based on Maslach Burnout Inventory, developed by Cristina Maslach. The results confirm the hypothesis proposal in this research.