Cultura unei vieţi sănătoase: experienţe internaţionale din educaţia adulţilor
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
758 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 22:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7(100) (1)
Education and training out of school. Further education (216)
SM ISO690:2012
SCUTARU-GUŢU, Adela. Cultura unei vieţi sănătoase: experienţe internaţionale din educaţia adulţilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 3(115), pp. 32-35. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(115) / 2019 / ISSN 1810-6455

Cultura unei vieţi sănătoase: experienţe internaţionale din educaţia adulţilor

The Culture of a Healthy Life – International Experiences in Adult Education

CZU: 374.7(100)

Pag. 32-35

Scutaru-Guţu Adela
 
Asociația Germană pentru Educația Adulților (DVV International Moldova)
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2019


Rezumat

Discursul propus oferă o retrospectivă asupra a 100 de ani de istorie a centrelor germane de educaţie pentru adulţi (Volkshochschulen VHS) – cunoscute în tradiţia ţării şi în traducere ad litteram drept universităţi populare. VHS-urile abordează sănătatea drept o dimensiune însemnată a vieţii umane. Alături de formare profesională, cursuri de comunicare şi integrare, creativitate şi arte, cultură şi societate, educaţia pentru sănătate este una dintre ariile principale şi, in acelaşi timp, un domeniu generic în cadrul extinsei oferte educaţionale, provenite de la cele peste 900 VHS-uri: gimnastică şi sporturi cu mingea, Zumba şi dansuri, cursuri de respiraţie sau exerciţii de mers şi multe altele acoperă orice aşteptări din partea beneficiarilor. Pentru a consolida şi mai mult abordarea foarte serioasă în educaţia pentru sănătate, articolul face trimitere şi la alte două perspective: cea dintâi este un argument provenit din spaţiul de cercetare coreean, care afirmă că învăţarea pe tot parcursul vieţii, inclusiv educaţia pentru sănătate, creşte nivelul de fericire. Un alt punct de vedere oferă o viziune din context portughez, care pledează pentru faptul că educaţia pentru sănătate ar trebui să fie tratată la fel ca şi alfabetizarea şi calculul matematic, dacă vrem cu adevărat să schimbăm paradigma de pe bugetele consumate masiv pentru tratamente şi acoperire foarte limitată a educaţiei pe anticiparea deteriorărilor de sănătate.

The proposed discourse offers a glimpse into 100 year history of German Volkshochschulen (VHS) – community learning centres, that are tackling health as an important dimension of human life. Alongside with professional training, communication and integration courses, creativity and arts, culture and society, health education is one of cardinal and at the same time generic areas of the extended offer of VHS. It is directed to a big variety of target groups and proposes tens and each community learning centre usually proposes tens or even hundreds of courses from traditional gymnastics and ball-sports to Zumba, dances, breathing courses or walking exercising and much more. To enhance German approach to health education, other two perspectives are referred to: one is Korean argument that lifelong learning, including health education, increases the level of happiness and another point of view is a Portuguese insight that health education should be treated as important as literacy and numeracy, if we really want to really change the paradigm of budgets overspent for treatment and heavily underspent on anticipation of health deterioration

Cuvinte-cheie
educaţia adulţilor, Volkshochschulen (VHS) – universităţi populare sau centre comunitare de educaţie a adulţilor, învăţare pe tot parcursul vieţii, alfabetizare pentru sănătate,

adult education, Volkshochschulen (VHS) -folk high schools or Community Adult Education Centres, lifelong learning, health literacy