Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
798 40 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-24 21:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (501) |
Organization of instruction (552) |
SM ISO690:2012 GHILEŢCHI, Zorina. Latura invizibilă a evaluării: caracterul formativ al procedeelor alternative de evaluare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 62-65. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 62-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul pune în discuţie problema evaluării, autoarea detaşându-se de clişeele pedagogice. Se insistă pe ideea că evaluarea este formativă atunci când elevii înşişi participă la aprecierea propriei învăţări. Profesorul, prin iniţiativele sale metodice, ar trebui să pledeze pentru o evaluare în scopul învăţării, nu doar pentru o evaluare a învăţării |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare formativă, performanţă, evocare, realizare a sensului, reflecţie, extindere, metode alternative de evaluare, formative evaluation, performance, evocation, realization of meaning, reflection, extension, alternative methods of evaluation |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Ghileţchi, Z.</creatorName> <affiliation>Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Latura invizibilă a evaluării: caracterul formativ al procedeelor alternative de evaluare</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2017</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>evaluare formativă</subject> <subject>performanţă</subject> <subject>evocare</subject> <subject>realizare a sensului</subject> <subject>reflecţie</subject> <subject>extindere</subject> <subject>metode alternative de evaluare</subject> <subject>formative evaluation</subject> <subject>performance</subject> <subject>evocation</subject> <subject>realization of meaning</subject> <subject>reflection</subject> <subject>extension</subject> <subject>alternative methods of evaluation</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.091</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2017-12-27</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Articolul pune în discuţie problema evaluării, autoarea detaşându-se de clişeele pedagogice. Se insistă pe ideea că evaluarea este formativă atunci când elevii înşişi participă la aprecierea propriei învăţări. Profesorul, prin iniţiativele sale metodice, ar trebui să pledeze pentru o evaluare în scopul învăţării, nu doar pentru o evaluare a învăţării</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article calls into question the problem of school evaluation by taking it away from traditional pedagogical clichés. It highlights the idea that assessment may be formative, when pupils participate in the evaluation of their own learning. Through a judicious choice of methodological initiatives the teacher needs to promote assessment for the sake of learning rather than mere assessment of learning per se.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>