Latura invizibilă a evaluării: caracterul formativ al procedeelor alternative de evaluare
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
798 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-24 21:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (501)
Organization of instruction (552)
SM ISO690:2012
GHILEŢCHI, Zorina. Latura invizibilă a evaluării: caracterul formativ al procedeelor alternative de evaluare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 62-65. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Latura invizibilă a evaluării: caracterul formativ al procedeelor alternative de evaluare

The Invisible Side of the Evaluation. The Formative Nature of Alternative Assessment Procedures

CZU: 37.091

Pag. 62-65

Ghileţchi Zorina
 
Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

Articolul pune în discuţie problema evaluării, autoarea detaşându-se de clişeele pedagogice. Se insistă pe ideea că evaluarea este formativă atunci când elevii înşişi participă la aprecierea propriei învăţări. Profesorul, prin iniţiativele sale metodice, ar trebui să pledeze pentru o evaluare în scopul învăţării, nu doar pentru o evaluare a învăţării

The article calls into question the problem of school evaluation by taking it away from traditional pedagogical clichés. It highlights the idea that assessment may be formative, when pupils participate in the evaluation of their own learning. Through a judicious choice of methodological initiatives the teacher needs to promote assessment for the sake of learning rather than mere assessment of learning per se.

Cuvinte-cheie
evaluare formativă, performanţă, evocare, realizare a sensului, reflecţie, extindere, metode alternative de evaluare,

formative evaluation, performance, evocation, realization of meaning, reflection, extension, alternative methods of evaluation

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Ghileţchi, Z.</creatorName>
<affiliation>Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Latura invizibilă a evaluării: caracterul formativ al procedeelor alternative de evaluare</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2017</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>evaluare formativă</subject>
<subject>performanţă</subject>
<subject>evocare</subject>
<subject>realizare a sensului</subject>
<subject>reflecţie</subject>
<subject>extindere</subject>
<subject>metode alternative de evaluare</subject>
<subject>formative evaluation</subject>
<subject>performance</subject>
<subject>evocation</subject>
<subject>realization of meaning</subject>
<subject>reflection</subject>
<subject>extension</subject>
<subject>alternative methods
of evaluation</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.091</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2017-12-27</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Articolul pune &icirc;n discuţie problema evaluării, autoarea detaş&acirc;ndu-se de clişeele pedagogice. Se insistă pe ideea că evaluarea este formativă atunci c&acirc;nd elevii &icirc;nşişi participă la aprecierea propriei &icirc;nvăţări. Profesorul, prin iniţiativele sale metodice, ar trebui să pledeze pentru o evaluare &icirc;n scopul &icirc;nvăţării, nu doar pentru o evaluare a &icirc;nvăţării</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article calls into question the problem of school evaluation by taking it away from traditional pedagogical clich&eacute;s. It highlights the idea that assessment may be formative, when pupils participate in the evaluation of their own learning. Through a judicious choice of methodological initiatives the teacher needs to promote assessment for the sake of learning rather than mere assessment of learning per se.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>