Cartea ca sursă de învățătură în imaginarul lingvistic românesc
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
632 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 16:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.135.1'1 (76)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1456)
SM ISO690:2012
BERINDEI, Cosmina-Maria. Cartea ca sursă de învățătură în imaginarul lingvistic românesc. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european: Moştenire, Influenţă, Continuitate, Ed. 12, 6 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău: "Tipocart Print" SRL, 2019, Ediţia 12, pp. 20-27. ISBN 978-9975-3289-0-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european
Ediţia 12, 2019
Colocviul "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european"
12, Chişinău, Moldova, 6 decembrie 2018

Cartea ca sursă de învățătură în imaginarul lingvistic românesc

CZU: 811.135.1'1

Pag. 20-27

Berindei Cosmina-Maria12
 
1 Academia Română – Filiala Cluj,
2 Institutul de Lingvistică și Istorie Literară „Sextil Pușcariu”, Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 20 august 2019


Rezumat

The Book as Source of Learning in the Romanian Linguistic Imaginary In this paper, we intend to inventory and explain the representations of the book, as source of learning in the Romanian linguistic imaginary. Understanding through linguistic imaginary the totality of language acts in which the vision of the world is articulated in a community of speakers, we concentrate our research to the fixed expressions such as idioms, phrasal verbs, phraseological units and proverbs. The expressions analyzed, built by word book, show us the special appreciation of the Romanian speaking communities to the literacy and the prestige enjoyed by those who had access to knowledge in this way.

Cuvinte-cheie
linguistic imaginary, linguistic heritage, book, pabulum, knowledge