Nevoia principiului axiologic global în ştiinţele educaţiei
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
513 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-14 08:54
SM ISO690:2012
BOTEZATU, Liuba. Nevoia principiului axiologic global în ştiinţele educaţiei. In: Școala modernă:: provocări și oportunități, 5-7 noiembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2015, pp. 95-100. ISBN 978-9975-48-100-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Școala modernă: 2015
Conferința "Școala modernă: provocări și oportunități"
Chişinău, Moldova, 5-7 noiembrie 2015

Nevoia principiului axiologic global în ştiinţele educaţiei


Pag. 95-100

Botezatu Liuba
 
 
 
Disponibil în IBN: 30 iulie 2019


Rezumat

The primary imperative of the day is to refill the need for education. The recognition of the. Principle of Global Axiology in Sciences of Education would bring great honor among all Romanian nation on the scale of universality. Moreover, this favor is possible, as much as even through the ins and outs of the Education Code – 2014, breathes fully the presence of the right requirement. Opposite to which fact an important role in teaching, particularly in higher education – cycles I and II, bear the inter-trans-disciplinary character of the Philosophy and axiology of education, endorsed in the proposed Organization Chart, with reference to the formation of a specific culture of linguistic and literary education.

Cuvinte-cheie
-