Resurse metodologice privind iniţierea pianistică în sistemul educaţional nonformal din România
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
871 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 12:08
SM ISO690:2012
PAŞCA, Eugenia Maria. Resurse metodologice privind iniţierea pianistică în sistemul educaţional nonformal din România. In: Școala modernă:: provocări și oportunități, 5-7 noiembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2015, pp. 51-57. ISBN 978-9975-48-100-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Școala modernă: 2015
Conferința "Școala modernă: provocări și oportunități"
Chişinău, Moldova, 5-7 noiembrie 2015

Resurse metodologice privind iniţierea pianistică în sistemul educaţional nonformal din România


Pag. 51-57

Paşca Eugenia Maria
 
 
 
Disponibil în IBN: 30 iulie 2019


Rezumat

Important component of education, music is one of the art forms with great influence on children and youth ducting essentially their interest. Instrumental being achieved in the musical circles of Clubs and Palaces children in Romania; it offers the possibility of learning, knowledge and affirmation artistically. In these circles music students learn to consolidate musical knowledge, skills vocal and instrumental interpretation, justifying educational function, providing and organizing leisure time of students, the recreational and aesthetic function fun. Specifics of the didactic musical organization in nonformal education and new suggestions considerations relating to the taking piano instrumental with a desire to come up with some suggestions on musical activities in the informal system are the considerations that motivated us to present this educational issue.

Cuvinte-cheie
-