Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
768 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-06-27 16:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:82.09 (4) |
General questions of didactics and method (1212) |
Literary criticism. Literary studies (212) |
SM ISO690:2012 POPOVA, Valentina. Repere epistemologice și metodologice ale formării la elevi a noțiunilor de teorie literară. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 2(13), pp. 107-114. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 2(13) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:82.09 | ||||||
Pag. 107-114 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se insistă asupra reperelor epistemologice și metodologice ale formării la elevi a noțiunilor, în general, și ale celor de teorie literară, în special. În acest sens, sunt analizate mai multe teorii lansate de A. Cosmovici, P. Botezatu, P. I. Galperin, Zoltan Pal Dienes etc. referitoare la formarea noțiunilor. Totodată, sunt scoase în evidență procedeele de definire a noțiunilor, tipologia lor, mecanismul de formare a acestora și principiile care ar trebui să stea la baza oricărui model de instruire, centrat pe formarea unor concepte. Cât privește formarea noțiunilor de teorie literară, autoarea face referință la mai multe lucrări semnate de M. Pavilescu, C. Șchiopu. Șt. Zlate, M. Zlate. Astfel, sunt remarcate mai multe metodologii de formare a noțiunilor de teorie literară, prioritară fiind cea care are la bază jocul didactic și exercițiile cu caracter creativ. |
||||||
Cuvinte-cheie repere epistemologice, noțiune literară, formare., metodologie, noţiune, mecanism |
||||||
|