Repere epistemologice și metodologice ale formării la elevi a noțiunilor de teorie literară
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
768 12
Ultima descărcare din IBN:
2022-06-27 16:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:82.09 (4)
General questions of didactics and method (1212)
Literary criticism. Literary studies (212)
SM ISO690:2012
POPOVA, Valentina. Repere epistemologice și metodologice ale formării la elevi a noțiunilor de teorie literară. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 2(13), pp. 107-114. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(13) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Repere epistemologice și metodologice ale formării la elevi a noțiunilor de teorie literară

Epistemologic references of forming the students’ knowledje of literary theory

CZU: 37.02:82.09

Pag. 107-114

Popova Valentina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2018


Rezumat

În articol se insistă asupra reperelor epistemologice și metodologice ale formării la elevi a noțiunilor, în general, și ale celor de teorie literară, în special. În acest sens, sunt analizate mai multe teorii lansate de A. Cosmovici, P. Botezatu, P. I. Galperin, Zoltan Pal Dienes etc. referitoare la formarea noțiunilor. Totodată, sunt scoase în evidență procedeele de definire a noțiunilor, tipologia lor, mecanismul de formare a acestora și principiile care ar trebui să stea la baza oricărui model de instruire, centrat pe formarea unor concepte. Cât privește formarea noțiunilor de teorie literară, autoarea face referință la mai multe lucrări semnate de M. Pavilescu, C. Șchiopu. Șt. Zlate, M. Zlate. Astfel, sunt remarcate mai multe metodologii de formare a noțiunilor de teorie literară, prioritară fiind cea care are la bază jocul didactic și exercițiile cu caracter creativ.

In this article it is insisted on the epistemological and metodological references of pupils formation of the notions, in general and of the literary theory, in particular. In this sense, there are analyzed several theories launched by A. Cosmovici, P. Botezatu, P. I. Galperin, Zoltan Pal Dienes, etc. related to the formation of notions. At the same time, there are emphasized the methods of defining the notions, their typology, the mechanism of their formation, the principles which should be at the basis of any training model centered on the formation of some concepts. Regarding the formation of the notions of literary theory, the author refers to several works signed by M. Pavilescu, C. Şchiopu. St. Zlate, M. Zlate. Thus, there are noticed several methodologies of the formation of the notions of literary theory, the priority being the one based on the didactic game and the creative exercises.

Cuvinte-cheie
repere epistemologice, noțiune literară, formare.,

metodologie, noţiune, mecanism