Dimensiunea etică a discursului publicitar. studiu de caz: publicitatea stradală compania „Ponti”
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
851 144
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 19:54
SM ISO690:2012
MELMAN, Olga. Dimensiunea etică a discursului publicitar. studiu de caz: publicitatea stradală compania „Ponti”. In: Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat din Moldova: . Științe socioumanistice, 26 septembrie 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2016, Vol.2, SSU, pp. 69-73. ISBN 978-9975-71-682-6. ISSN 1857-2588.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat din Moldova
Vol.2, SSU, 2016
Conferința "Analele ştiinţifice ale USM. Științe socioumanistice"
Chișinău, Moldova, 26 septembrie 2016

Dimensiunea etică a discursului publicitar. studiu de caz: publicitatea stradală compania „Ponti”


Pag. 69-73

Melman Olga
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 iulie 2018


Rezumat

Following research paper attempts to explain the importance and role of ethics in advertising and daily life. Ethics in advertising is considered one of the most important issues, especially nowadays. Hence, advertising influences and manipulates public opinion instead of sending a clear and convincing message. The main purpose of this thesis is to identify the role of ethics in advertising and to create research based on theoretical knowledge. In the first chapter concept of ethics and the main theory behind it is introduced. It is based on different examples taken from local advertisements. The second chapter is about advertising of local company „Ponti”. Therefore, society that promotes human rights and tolerance can be considered ethical and civilized.