Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
635 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2018-12-04 20:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
782.046.2(478) (1) |
Dramatic music. Opera (98) |
SM ISO690:2012 RADU-ŢAGA, Consuela. Haiducii – tipologie distinctivă a dramaturgiei muzicale romaneşti. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2017, nr. 2(31), pp. 59-64. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(31) / 2017 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 782.046.2(478) | ||||||
Pag. 59-64 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Din panoplia personajelor istorice ale spaţiului european s-a desprins, la sfarşitul Evului Mediu, o tipologie cu specific romanesc: haiducii. In ciuda infăptuirii unor acţiuni sangeroase, aceştia au fost eroi pozitivi, in jurul faptelor lor de vitejie brodandu-se numeroase legende. Teatrul popular a preluat tematica socială in jocul dramatic al Jienilor. Odată cu inceputurile muzicii romaneşti culte, tematica vodevilurilor a afirmat figura acelui erou al codrilor. Au urmat tălmăcirile sonore ale baladelor haiduceşti, in cadrul genului coral, ale celui vocal-simfonic, pătrunzand chiar şi in teatrul liric (operă, operetă şi balet). Specificitatea personajului, alături de limbajul, ce a presupus valorificarea folclorului, sunt mărci distincte ale dramaturgiei muzicale romaneşti. |
||||||
Cuvinte-cheie haiduc, teatru, cor, voce bărbătească |
||||||
|