Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
717 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2019-09-10 17:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:82 (53) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3976) |
Literature (3509) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Dezvoltarea competenţelor literar-artistice ale studenţilor in procesul receptării literaturii. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2017, nr. 2(31), pp. 115-118. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(31) / 2017 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:82 | ||||||
Pag. 115-118 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In articol este abordată problema formării competenţelor literar-artistice ale studenţilor in procesul receptării literaturii. Se fac referinţe la un şir de teorii privind originea operei de artă (M. Heidegger), receptarea artistică (H.R. Jauss), lectura (W. Iser, J.P. Sartr, P. Cornea), educaţia literar-artistică (V. Paslaru, A. Panfil), competenţele literare (P. Cornea), sunt evidenţiate contradicţiile la nivelul predării/receptării literaturii ca disciplină de studiu, insistandu-se, totodată, asupra mecanismului şi a metodologiei de formare a competenţelor respective. |
||||||
Cuvinte-cheie operă literară, cititor, competenţă literară, lectură, receptare artistică, creativitate |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Şchiopu, C.</dc:creator> <dc:date>2017-12-30</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p><em>In articol este abordat</em><em>ă</em><em> problema form</em><em>ă</em><em>rii competen</em><em>ţ</em><em>elor literar-artistice ale studen</em><em>ţ</em><em>ilor in procesul recept</em><em>ă</em><em>rii literaturii. Se fac referin</em><em>ţ</em><em>e la un </em><em>ş</em><em>ir de teorii privind originea operei de art</em><em>ă</em><em> (M. Heidegger), receptarea artistic</em><em>ă</em><em> (H.R. Jauss), lectura (W. Iser, J.P. Sartr, P. Cornea), educa</em><em>ţ</em><em>ia literar-artistic</em><em>ă</em><em> (V. Paslaru, A. Panfil), competen</em><em>ţ</em><em>ele literare (P. Cornea), sunt eviden</em><em>ţ</em><em>iate contradic</em><em>ţ</em><em>iile la nivelul pred</em><em>ă</em><em>rii/recept</em><em>ă</em><em>rii literaturii ca disciplin</em><em>ă</em><em> de studiu, insistandu-se, totodat</em><em>ă</em><em>, asupra mecanismului </em><em>ş</em><em>i a metodologiei de formare a competen</em><em>ţ</em><em>elor respective.</em></p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p><em>In this article, the author considers the problem of forming the students` literary-artistic competences during the literature reception process. There are several references to a series of theories on the origins of the art work (M. Heidegger), artistic reception (H.R. Jauss), reading (W. Iser, J.P. Sartr, P. Cornea), literary-artistic education (V. Paslaru, A. Panfil), literary competences (P. Cornea); emphasis is laid on the contradictions in the teaching / reception of literature as a subject of study, focusing on the mechanism and methodology of forming these competences.</em></p></dc:description> <dc:source>Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică 31 (2) 115-118</dc:source> <dc:subject>operă literară</dc:subject> <dc:subject>cititor</dc:subject> <dc:subject>competenţă literară</dc:subject> <dc:subject>lectură</dc:subject> <dc:subject>receptare artistică</dc:subject> <dc:subject>creativitate</dc:subject> <dc:title>Dezvoltarea competenţelor literar-artistice ale studenţilor in procesul receptării literaturii</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>