Educaţia pentru carieră. Realităţi şi perspective
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
712 55
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 09:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.048 (77)
Education in relation to the educand, pupil. Guidance (252)
SM ISO690:2012
SCLIFOS, Lina. Educaţia pentru carieră. Realităţi şi perspective. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 1(95), pp. 34-38. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(95) / 2016 / ISSN 1810-6455

Educaţia pentru carieră. Realităţi şi perspective

Career education. Realities and perspectives

CZU: 37.048

Pag. 34-38

Sclifos Lina
 
Ministerul Educaţiei şi Tineretului al R. Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2018


Rezumat

Scopul major al ghidării în carieră este de a pregăti elevii să își asume responsabilitatea pentru viitorul lor. Elevii trebuie formaţi ca să poată valorifica oportunitățile legate de carieră, precum și de a se adapta ușor la realităţile existente, reieșind din schimbările rapide care se produc în plan local, național sau internațional. Prin identificarea propriilor abilități, interese și trebuințe și a modului în care acestea sînt racordate la lumea muncii, elevii dobîndesc deprinderile necesare vieții de adult. Rolul profesorului este de a crea situaţii de învăţare în cadrul cărora elevul să conştientizeze demersurile întreprinse, rezultatele și neajunsurile, să îşi perfecţioneze continuu activităţile. Planificată astfel, învăţarea capătă sens, sporeşte motivaţia formabilului pentru studiu, iar orele de educație civică îl ajută să își dezvolte competența de proiectare a carierei, competență necesară pe parcursul întregii vieți..  

The major purpose of career guidance is to prepare students to take responsibility for their future. Students must be informed in order to enhance opportunities related to career, as well as to adapt/adjust to the reality, given the changes that are occuring nationally, locally or internationally. By acknowledging and identifying personal abilities, interests and necessities and the way they are connected to the labor market, students acquire all necesarry skills for the adult life. The role of the teacher is to create learning situations, where students can understand what results they must achieve, their shortcommings and how to constantly improve their activities. If it is planned this way, the process of learning makes sense and it helps growing the motivation of the student while civic education lessons help him develop the career design competence, that is necesarry for the lifetime.

Cuvinte-cheie
education, career, competence, decision,

guidance.