Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
712 55 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 09:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.048 (77) |
Education in relation to the educand, pupil. Guidance (252) |
SM ISO690:2012 SCLIFOS, Lina. Educaţia pentru carieră. Realităţi şi perspective. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 1(95), pp. 34-38. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(95) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.048 | ||||||
Pag. 34-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Scopul major al ghidării în carieră este de a pregăti elevii să își asume responsabilitatea pentru viitorul lor. Elevii trebuie formaţi ca să poată valorifica oportunitățile legate de carieră, precum și de a se adapta ușor la realităţile existente, reieșind din schimbările rapide care se produc în plan local, național sau internațional. Prin identificarea propriilor abilități, interese și trebuințe și a modului în care acestea sînt racordate la lumea muncii, elevii dobîndesc deprinderile necesare vieții de adult. Rolul profesorului este de a crea situaţii de învăţare în cadrul cărora elevul să conştientizeze demersurile întreprinse, rezultatele și neajunsurile, să îşi perfecţioneze continuu activităţile. Planificată astfel, învăţarea capătă sens, sporeşte motivaţia formabilului pentru studiu, iar orele de educație civică îl ajută să își dezvolte competența de proiectare a carierei, competență necesară pe parcursul întregii vieți.. |
||||||
Cuvinte-cheie education, career, competence, decision, guidance. |
||||||
|