Articolul precedent |
Articolul urmator |
1266 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-07 21:16 |
SM ISO690:2012 TCACI, Carolina, BEȘLIU, Iurie. Cercetarea dependenței între indicatorii fundamentali ai valorii și capitalizarea de piață a întreprinderilor din Republica Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, 12-13 octombrie 2017, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.2, pp. 93-96. ISBN 978-9975-3171-2-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 12, Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" Chișinău, Moldova, 12-13 octombrie 2017 | ||||||
|
||||||
JEL: G32 | ||||||
Pag. 93-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În ultimii ani problema creșterii valorii întreprinderilor autohtone este actuală printre specialiștii din domeniul managementului. Dar din cauza că majoritatea întreprinderilor autohtone nu sunt cotate la bursă, este dificil de a trage concluzia privind atingerea scopului principal, adică creșterea valorii întreprinderii. În articol este analizată legătura dintre valoarea fundamentală a capitalului propriu al întreprinderii și capitalizarea de piață a întreprinderilor autohtone. În cercetarea dată valoarea fundamentală a capitalului propriu o vom obține cu ajutorul modelului profitului rezidual. În baza datelor practice ale întreprinderilor moldovenești, autorii prezentei cercetări au elaborat un model econometric, care ar explica legătura dintre factorii financiari și valoarea întreprinderilor autohtone. În baza metodologiei și rezultatelor cercetării, putem concluziona că valoarea de bilanț a capitalului propriu și mărimea profitului economic, ca componente ale metodei profitului economic, pot explica valoarea de piață a acțiunilor întreprinderilor autohtone. Respectiv, modelul econometric creat poate fi cu succes utilizat în gestiunea valorii întreprinderilor. |
||||||
Cuvinte-cheie valoarea întreprinderii, capital propriu, managementul bazat pe valoare, profit economic, capitalizare de piață |
||||||
|