Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
725 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-05 15:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:811.135.1'243 (6) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4064) |
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1470) |
SM ISO690:2012 TRINCA, Lilia. Învăţarea limbii române de către alolingvii din Bălţi: actualitate şi perspective. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 1(77), pp. 36-39. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(77) / 2013 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:811.135.1'243 | ||||||
Pag. 36-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În Republica Moldova, ca şi în multe alte state, integrarea grupurilor etnice este o misiune grea, agravată de problema limbii. Multe grupuri etnice vorbesc numai limba rusă şi nu cunosc limba de stat, iar mun.Bălţi nu reprezintă o excepţie în acest sens. Astfel, pe lîngă necesitatea protecţiei limbilor minorităţilor naţionale, trebuie să avem grijă să li se ofere posibilitatea de a învăța limba de stat, deoarece doar astfel se pot integra şi participa activ în viaţa publică. Cunoaşterea limbii oficiale constituie un factor de coeziune socială şi le oferă cetăţenilor posibilitatea de a-și exercita drepturile, în condiţii de egalitate. |
||||||
Cuvinte-cheie integration of different ethnic groups, Russian and Romanian languages, learn the official language, social cohesion. |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Trinca, L.M.</dc:creator> <dc:date>2013-04-24</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>În Republica Moldova, ca şi în multe alte state, integrarea grupurilor etnice este o misiune grea, agravată de problema limbii. Multe grupuri etnice vorbesc numai limba rusă şi nu cunosc limba de stat, iar mun.Bălţi nu reprezintă o excepţie în acest sens. Astfel, pe lîngă necesitatea protecţiei limbilor minorităţilor naţionale, trebuie să avem grijă să li se ofere posibilitatea de a învăța limba de stat, deoarece doar astfel se pot integra şi participa activ în viaţa publică. Cunoaşterea limbii oficiale constituie un factor de coeziune socială şi le oferă cetăţenilor posibilitatea de a-și exercita drepturile, în condiţii de egalitate. </dc:description> <dc:description xml:lang='en'>In Moldova, like in many other countries, the integration of different ethnic groups is a difficult task, aggravated by the language issue. Many ethnic groups still speak only Russian and do not know the official language, Balti is no exception in this regard. Thus, besides the need to protect minority languages , we should give members of these ethnic groups the opportunity to learn the official language, only so can they integrate and participate actively in the public life. Knowledge of the official language is a factor of social cohesion and is able to provide people with an opportunity to benefit from all the human rights on an equal basis with the other citizens.</dc:description> <dc:source>Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională 77 (1) 36-39</dc:source> <dc:subject>integration of different ethnic groups</dc:subject> <dc:subject>Russian and Romanian languages</dc:subject> <dc:subject>learn the official language</dc:subject> <dc:subject>social cohesion.</dc:subject> <dc:title>Învăţarea limbii române de către alolingvii din Bălţi: actualitate şi perspective</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>