Fenomenul romantismului muzical European în viziunea cercetării sistemice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
761 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 20:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.01 (266)
Music (1812)
SM ISO690:2012
FLOREA, Augustina. Fenomenul romantismului muzical European în viziunea cercetării sistemice. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 3(26), pp. 80-84. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 3(26) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Fenomenul romantismului muzical European în viziunea cercetării sistemice
CZU: 78.01

Pag. 80-84

Florea Augustina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 6 ianuarie 2017


Rezumat

Romantismul – fenomen cultural-artistic european al sec. al XIX-lea, manifestat in diverse domenii ale filosofiei, literaturii, artelor, și care prin amploarea și universalitatea sa a marcat secolul respectiv ca o Eră romantică – este promovat in modul cel mai pregnant in arta muzicală. Cercetarea romantismului muzical – in aspect conceptual, estetic, muzicologic – poate firealizată doar in temeiul unei viziuni sistemice, care impune necesitatea unui studiu de sinteză. Studiul respectiv va integra intr-un singur proces investigarea tuturor aspectelor susnumite și se va desfășura la intersecţia diferitor domenii știinţifice: esteticii și esteticii muzicale, muzicologiei istorice și teoretice, istoriei și teoriei artei interpretative.

The Romanticism – European cultural-artistic phenomenon of the 20Thcentury, dev eloped in various fields of philosophy, literature, arts, and in terms of its amplitude and universality marked the respective century as a Romantic Era – is promoted in the most pointed manner in musical art. The Research of musical Romanticism – in the conceptual, aesthetic, musical aspect – can be achieved only on the basis of a systemic vision, which inputs the necessity of a study of synthesis. The respective study will integrate in a single process the investigation of all the above – mentioned aspects and will take place at the intersection of different scientific domains: aesthetics and musical aesthetics, historical and theoretical musicology, history and theory of interpretative art.

Cuvinte-cheie
romantism muzical, studiu de sinteză,

viziune sistemică