Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-31 07:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
784.082/.087.68(498+478) (1) |
Vocal music (290) |
![]() MORARU, Emilia. Motivul mioritic in creaţia corală şi vocal-simfonică a compozitorilor romani şi basarabeni din a doua jumătate a secolului al XX-lea. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 2(22), pp. 99-102. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(22) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 784.082/.087.68(498+478) | ||||||
Pag. 99-102 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
In articolul de faţă autoarea evidenţiază cele mai reprezentative creaţii corale, vocal-simfonice, dar şi instrumentale, semnate de compozitori romani şi basarabeni din a doua jumătate a secolului al XX-lea, avand drept sursă de inspiraţie balada populară Mioriţa. Astfel, in centrul atenţiei se situează creaţiile compozitorilor romani P. Constantinescu, A. Vieru, S. Toduţă (care au abordat genul poemului coral şi al oratoriului) şi ale compozitorilor basarabeni I. Macovei şi T. Chiriac (care au valorificat motivul mioritic in genul oratoriului, al poemului simfonic şi vocal-simfonic). |
||||||
Cuvinte-cheie poem coral, poem simfonic, oratoriu, baladă, colind, motiv mioritic, cantată |
||||||
|