Motivul mioritic in creaţia corală şi vocal-simfonică a compozitorilor romani şi basarabeni din a doua jumătate a secolului al XX-lea
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1042 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 07:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
784.082/.087.68(498+478) (1)
Vocal music (290)
SM ISO690:2012
MORARU, Emilia. Motivul mioritic in creaţia corală şi vocal-simfonică a compozitorilor romani şi basarabeni din a doua jumătate a secolului al XX-lea. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 2(22), pp. 99-102. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(22) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Motivul mioritic in creaţia corală şi vocal-simfonică a compozitorilor romani şi basarabeni din a doua jumătate a secolului al XX-lea
CZU: 784.082/.087.68(498+478)

Pag. 99-102

Moraru Emilia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 25 septembrie 2016


Rezumat

In articolul de faţă autoarea evidenţiază cele mai reprezentative creaţii corale, vocal-simfonice, dar şi instrumentale, semnate de compozitori romani şi basarabeni din a doua jumătate a secolului al XX-lea, avand drept sursă de inspiraţie balada populară Mioriţa. Astfel, in centrul atenţiei se situează creaţiile compozitorilor romani P. Constantinescu, A. Vieru, S. Toduţă (care au abordat genul poemului coral şi al oratoriului) şi ale compozitorilor basarabeni I. Macovei şi T. Chiriac (care au valorificat motivul mioritic in genul oratoriului, al poemului simfonic şi vocal-simfonic).

In the present article, the author points out the most representative choral, vocal-symphonic and instrumental works written by Romanian and Bassarabian composers in the second half of the 20th century who had as source of inspiration the folk ballad Miorița. Thus, in the center of attention are the works of the Romanian composers P. Constantinescu, A. Vieru, S. Toduță (who turned to the genre of choral poem and oratorio) and the Bassarabian composers I. Macovei and T. Chiriac (who developed the mioritic motif in the oratorical genre of the symphonic and vocal-symphonic poem).

Cuvinte-cheie
poem coral, poem simfonic, oratoriu, baladă, colind,

motiv mioritic,

cantată