Socio-political crowdfunding: World and Ukrainian experience
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
903 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-07 08:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
323(477) (4)
Home affairs. Internal policy (644)
SM ISO690:2012
GOLKA, Valeriya. Socio-political crowdfunding: World and Ukrainian experience. In: Administrarea Publică, 2016, nr. 1(89), pp. 157-162. ISSN 1813-8489.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 1(89) / 2016 / ISSN 1813-8489

Socio-political crowdfunding: World and Ukrainian experience
CZU: 323(477)

Pag. 157-162

Golka Valeriya
 
South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Odessa
 
 
Disponibil în IBN: 10 martie 2016


Rezumat

Political crowdfunding is one of the innovative social technologies. Its important feature is lack of traditional intermediaries in financing: investor cooperates directly with the recipient. The uniqueness of crowdfunding is that this funding instrument, using Internet technologies, allows quick getting of small investments from a large number of people to support the project. Rate of political crowdfunding, as an effective tool of capital involving, increases. Thanks to the rapid development of information technology, new attractive financing opportunities became available for the policy investors.

Politica crowdfunding este una dintre tehnologiile sociale inovatoare. Caracteristica sa importantă este lipsa de intermediari tradiţionali în finanţare: investitorul colaborează direct cu destinatarul. Unicitatea crowdfunding reiese din faptul că acest instrument de finanţare, utilizând tehnologii Internet, permite obţinerea rapidă a investiţiilor mici dintr-un număr mare de oameni, cu scopul de a susţine proiectul. Rata politicii crowdfunding creşte, fiind ca un instrument eficient al capitalului implicat. Datorită dezvoltării rapide a tehnologiei informaţionale, noi oportunităţi de finanţare atractive au devenit disponibile pentru investitorii politici.

Cuvinte-cheie
crowdfunding, social technologies, Internet technologies,

political crowdfunding