Status of social work education and practice in Armenia: Issues and challenges
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
992 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 05:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
364(479.25) (2)
Social welfare (542)
SM ISO690:2012
KHACHATRYAN, Artak. Status of social work education and practice in Armenia: Issues and challenges. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2013, nr. 8(68), pp. 30-35. ISSN 1814-3199.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 8(68) / 2013 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Status of social work education and practice in Armenia: Issues and challenges
CZU: 364(479.25)

Pag. 30-35

Khachatryan Artak
 
Yerevan State University
 
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2014


Rezumat

This article is focused on the development of profession of Social Work in Armenia, especially on the development of practice and education in this domain. The Social Work in Armenia appeared in the list of professions during transition from socialist society to the society based on the market relations. In this short period it became one of the important elements of the system of social protection. Today Armenian society recognized, in general, the role of social workers in the process of social protection of population. There are many services having social workers in their staff. The institutionalization of social work in Armenia has successfully overcome. During all this period the social work educational system was operated in two directions. First, it was trying to solve its own problems. Second, it was trying to participate in the process of development of social services – implementing social work component in its. Today problems waiting to their solution in the field of social work in Armenia are as follows: specialization of education, development code of ethics and system of classification for social workers.

Acest articol este axat pe dezvoltarea profesiei de Asistenţă Socială în Armenia, în special, pe dezvoltarea practicii şi educaţiei în acest domeniu. În Armenia, Asistenţa Socială a apărut în lista profesiilor pe parcursul tranziţiei de la societatea socialistă la cea bazată pe relaţiile de piaţă. În această perioadă scurtă ea a devenit un important element al protecţiei sociale. Astăzi societatea Armeniei recunoaşte, în linii generale, rolul asistenţilor sociali în procesul de protecţie socială a populaţiei. Sunt multe servicii ce au în componenţa lor asistenţi sociali. Instituţionalizarea asistenţei sociale în Armenia s-a realizat cu succes. Pe parcursul acestei perioade sistemul de educaţie în asistenţa socială a evoluat în două direcţii. În primul rând, a încercat să-şi rezolve propriile probleme, iar în al doilea rând – să participe la dezvoltarea serviciilor sociale prin implementarea componentei de asistenţă socială în ele. Astăzi problemele din domeniul asistenţei sociale, ce aşteaptă de a fi rezolvate în Armenia, sunt următoarele: specia-lizarea educaţiei, elaborarea codului etic şi a unui sistem de clasificare a asistenţilor sociali.

Cuvinte-cheie
social work, social protection, institutionalization, social service, social rehabilitation,

integration of social services