Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1011 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 17:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
005.6:004 (2) |
Quality management. Total quality management (TQM) (139) |
Computer science and technology. Computing. Data processing (4189) |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Irina. Implementarea Sistemului Integrat de Management în Institutul de Dezvoltare a Societăţii Informaţionale. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2011, nr. 4(23), pp. 74-79. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 4(23) / 2011 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: 005.6:004 | ||||||
Pag. 74-79 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tot mai mulţi cercetători şi factori de decizie consideră investiţiile în ştiinţă şi tehnologie drept o contribuţie-cheie la creşterea economică şi dezvoltarea unei economii moderne. O tendinţă mondială în reformarea sectorului public de ercetare,
din care face parte si IDSI, este crearea centrelor de excelenţă, care se caracterizează printr-o varietate de modele, sarcini, scopuri şi limite de activitate.
Fondurile publice se acordă tot mai mult prin luarea în considerare a rezultatelor şi performanţelor. Se stimulează creşterea profesionalismului în gestionarea
cercetării, care poate fi confi rmată şi demonstrată prin certifi carea conform standardelor pentru sistemele de management al calităţii sau sistemele
integrate de management. Totodată, optimizarea procedurilor administrative
în realizarea activităţilor de cercetare-dezvoltare, cu scopul de a elibera mai mult timp pentru activităţile de bază dar şi a creşte responsabilitatea pentru rezultatele obţinute, devine tot mai mult o condiţie a succesului. Un alt aspect, la fel de important în special în contextul dezvoltării furtunoase a tehnologiei informaţiei
şi comunicaţiilor, este perfecţionarea sistemului informaţional al domeniului de cercetaredezvoltare, inclusiv în procesul depunerii proiectelor de cercetare, de evaluare online, monitorizare şi raportare a activităţilor ştiinţifi ce, astfel încât să fi e
simplifi cate sarcinile pentru cercetători şi asigurată generarea automată a unui volum mai mare de informaţii necesare pentru managementul sistemului
de cercetare-dezvoltare [11]. Unul dintre cele mai importante benefi cii ale
implementării managementului calităţii în cercetare- dezvoltare este defi nirea noţiunii de „calitate” pentru activităţile de cercetare-dezvoltare.Se reco mandă îmbunătăţirea continuă a efi cacităţii sistemului integrat în cadrul IDSI prin stabilirea obiectivelor calităţii şi indicatorilor de performanţă relevanţi, în special în contextul identifi cării şi dezvoltării unor servicii şi produse informatice noi şi a modului în
care acestea pot fi utilizate pentru a satisface aşteptările clienţilor şi necesităţile organizaţiei în ansamblu. Implementarea ISO 27001 în cadrul IDSI este o prioritate în demersul său către excelenţă. IDSI îşi exprimă speranţa ca experienţa sa în domeniul implementării sistemului integrat de management, una de succes de altfel, să servească drept imbold şi pentru celelalte instituţii de cercetare-dezvoltare
din cadrul Academiei de Ştiinţe a Moldovei, deoarece calitatea este ceea ce face diferenţa între lucrurile excelente şi inferioare sau, cu alte cuvinte, calitatea face diferenţa dintre succes şi eşec [12]. |
||||||
|