Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
769 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2019-05-11 02:34 |
SM ISO690:2012 ПЫСЛАРЬ, Снежана. О некоторых особенностях оркестрового мышления в симфонических танцах Павла Ривилиса: К вопросу о реализации принципов органности на примере первой части
. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 3(16), pp. 46-55. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 3(16) / 2012 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 46-55 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se analizează prima parte a „Dansurilor Simfonice” de Pavel Rivilis sub aspectul realizării unor procedee de gândire orchestrală organistică. Această gândire şi-a găsit exprimarea în utilizarea schimbării lente, rare a timbrului; în folosirea principiului de contrapunere contrastantă a maselor orchestrale, precum şi în crearea "unei dispoziţii speciale de registre" exprimată prin separarea convenţională a instrumentelor în două grupuri: labiale şi cele cu ancie — realizată în cele patru blocuri tematice ale dansului. Principiul de utilizare a instrumentelor convenţional labiale are loc în blocurile tematice impare (unisonul instrumentelor de coarde cu două fagoturi în a1, timpane solo în a3), în timp ce în blocurile pare, linia tematică este trasată de instrumentele convenţional cu ancie, cu armonici suplimentare (de cvartă şi cvintă în a2 şi de cvartă şi sextă în a4). |
||||||
Cuvinte-cheie Pavel Rivilis, Symphonic Dances, timbre, organ thinking |
||||||
|