Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
831 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2020-11-16 21:19 |
SM ISO690:2012 CROITORU, Cătălina, OLARU, Ludmila. Analiza amplasării disciplinei informatica
în orarul de studiu
. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2013, nr. 30, pp. 53-58. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 30 / 2013 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
Pag. 53-58 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Work capacity of the children is characterized by periods of adaptation, implementation in work, which is manifested by a gradual increase in work capacity, followed by an optimal yield, after which follow decrease in work capacity. The placement of the discipline “Informational Technologies” in the schedule of the day and week is important because of its degree of complexity, bigger than average. For the establishment of correct placement of this discipline in the schedule were analyzed 547 schedules in 7 class from for a period of 10 years (2000-2009), and 182 schedules in the tenth class from for a period of 4 years (2006-2009 ), in the pre-university institutions in the Republic of Moldova. Evaluation of these schedules show that children are at an increased intellectual effort because in 15.7 - 37.1% of schedules (in the day dynamic) and in 23.6 - 75.6% of schedules (in the week dynamic) lesson “Informational Technologies” is not rational located. |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Croitoru, C.A.</dc:creator> <dc:creator>Olaru, L.</dc:creator> <dc:date>2013-01-01</dc:date> <dc:description xml:lang='en'>Work capacity of the children is characterized by periods of adaptation, implementation in work, which is manifested by a gradual increase in work capacity, followed by an optimal yield, after which follow decrease in work capacity. The placement of the discipline “Informational Technologies” in the schedule of the day and week is important because of its degree of complexity, bigger than average. For the establishment of correct placement of this discipline in the schedule were analyzed 547 schedules in 7 class from for a period of 10 years (2000-2009), and 182 schedules in the tenth class from for a period of 4 years (2006-2009 ), in the pre-university institutions in the Republic of Moldova. Evaluation of these schedules show that children are at an increased intellectual effort because in 15.7 - 37.1% of schedules (in the day dynamic) and in 23.6 - 75.6% of schedules (in the week dynamic) lesson “Informational Technologies” is not rational located.</dc:description> <dc:description xml:lang='ro'>Capacitatea de muncă a elevilor se caracterizează prin perioade de adaptare, de antrenare în lucru, care se manifestă prin creşterea treptată a capacităţii de muncă, urmată de perioadă cu randament optim, după care urmează descreşterea capacităţii de muncă. Amplasarea disciplinei Informatica în orarul zilei şi săptămânii este importantă prin faptul că este disciplină cu grad de complexitate mai sus de mediu. În scopul stabilirii corectitudinii amplasării disciplinei în orarul de studiu au fost analizate 547 de orare la clasele a 7-a pe o perioadă de 10 ani (2000-2009) şi 182 de orare la clasele a 10-a pe o perioadă de 4 ani (2006-2009), din instituţiile de învăţământ preuniversitar din Republica Moldova. Evaluarea orarelor respective denotă că elevii sunt supuşi unui efort intelectual sporit, deoarece şi în 15,7-37,1% din orare (în dinamica zilei) şi în 23,6-75,6% din orare (în dinamica săptămânii) lecţia de Informatică/BITC nu este amplasată raţional.</dc:description> <dc:source>Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială (30) 53-58</dc:source> <dc:title>Analiza amplasării disciplinei informatica în orarul de studiu </dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>