Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
773 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-02 23:02 |
SM ISO690:2012 BURUIANĂ, Andrei. Unele modalităţi de formare a concepţiei sonore in operele audiovizuale
. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 2(15), pp. 51-56. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 2(15) / 2012 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 51-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Un film devine o lucrare artistică doar atunci când cineastul, cunăscând sau analizând sensul vieţii, este implicat în ea
şi foloseşte atât sunteul cât şi imaginea la cel mai înalt nivel. Sunetul, asociat cu imaginea, cu acţiunea, cu sentimentele, în special când nu există coincidenţă, crează cele mai neaşteptate situaţii. Modalităţile de formare a desenului sonor sunt foarte diverse şi depind de genul lucrării, de harul şi capacitatea regizorului şi subiectul filmului. În lucrare sunt analizate motivele ce stau la originea sunetului. Printre ele este şi faptul că sunetul poate funcţiona ca un element abstract, imaginat, subiectiv şi ca un creator de aluzii. Modificările propuse pentru temele audiovizuale nu urmăresc scopul de a revoluţiona lumea dar, cu siguranţă, vor asigura studenţii cu o oportunitate de a-şi îmbogăţi vocabularul cineastic. |
||||||
Cuvinte-cheie imagine vizuală, ilustraţie, perspectivă spaţială, sunetul, polifonie sonoră |
||||||
|