Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1083 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 08:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:[811.135.1+821.135.1] (30) |
General questions of didactics and method (1212) |
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1456) |
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2087) |
SM ISO690:2012 GHICOV, Adrian, CALLO, Tatiana. O perspectivă constructivistă a textului în manualul şcolar de limba şi literatura română. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 3(35), pp. 11-17. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(35) / 2012 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:[811.135.1+821.135.1] | ||||||
Pag. 11-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Materialul expune o viziune asupra manualului şcolar în general şi a manualului de limba şi literatura română în special, din perspectiva ideilor constructiviste, cu specificarea relaţiei manual-text, text-elev. Sunt analizate funcţiile manualului, rolul lui, calitatea lui de a veni înspre elev, cu toate textele pe care le conţine. Acceptarea/neacceptarea textului sunt factori definitorii în atribuirea de semnificaţii procesului de învăţare în ansamblul său, iar punctul de referinţă al unui manual şcolar trebuie să fie realitatea înconjurătoare. |
||||||
|