O perspectivă constructivistă a textului în manualul şcolar de limba şi literatura română
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1083 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 08:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:[811.135.1+821.135.1] (30)
General questions of didactics and method (1212)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1456)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2087)
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian, CALLO, Tatiana. O perspectivă constructivistă a textului în manualul şcolar de limba şi literatura română. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 3(35), pp. 11-17. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(35) / 2012 / ISSN 1811-5470

O perspectivă constructivistă a textului în manualul şcolar de limba şi literatura română
CZU: 37.02:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 11-17

Ghicov Adrian1, Callo Tatiana2
 
1 Ministerul Educaţiei şi Tineretului al R. Moldova,
2 Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Materialul expune o viziune asupra manualului şcolar în general şi a manualului de limba şi literatura română în special, din perspectiva ideilor constructiviste, cu specificarea relaţiei manual-text, text-elev. Sunt analizate funcţiile manualului, rolul lui, calitatea lui de a veni înspre elev, cu toate textele pe care le conţine. Acceptarea/neacceptarea textului sunt factori definitorii în atribuirea de semnificaţii procesului de învăţare în ansamblul său, iar punctul de referinţă al unui manual şcolar trebuie să fie realitatea înconjurătoare.

The study reflects a vision concerning school textbooks in general and school textbooks of Romanian in particular, as seen from a constructivist perspective, exploring the relationship between textbook and text and text and pupil. The author analyses the functions of a textbook, its role, its quality of coming to the pupil with all its texts. Acceptance of the text or lack thereof is a defining factor in the attribution of significations to the learning process as a whole, while immediate reality ought to be a textbook’s main point of reference.