The Greatness and Fall of Chivalrous Structures in the Cloak-and-Dagger Novel: The Three Musketeers, by Alexandre Dumas
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1219 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 23:00
SM ISO690:2012
BODIŞTEAN, Florica. The Greatness and Fall of Chivalrous Structures in the Cloak-and-Dagger Novel: The Three Musketeers, by Alexandre Dumas. In: La Francopolyphonie, 2012, nr. 1(7), pp. 204-212. ISSN 1857-1883.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
La Francopolyphonie
Numărul 1(7) / 2012 / ISSN 1857-1883

The Greatness and Fall of Chivalrous Structures in the Cloak-and-Dagger Novel: The Three Musketeers, by Alexandre Dumas

Pag. 204-212

Bodiştean Florica
 
Universitatea din Arad, România
 
 
Disponibil în IBN: 9 decembrie 2013


Rezumat

Studiul de faţă urmăreşte modificarea structurilor romanului cavaleresc în romanul de capă si spadă, respectiv în Cei trei muschetari ai lui Alexandre Dumas tatăl. Romanul dumasian păstrează din anturajul Evului Mediu întregul protocol al normelor de conduită cavalerească, dar muschetarul său nu e decât o ipostază istorică, diminuată a cavalerului de odinioară. Relaţia sa cu Eroicul şi cu Erosul se modifică: în conceperea eroismului, gravitatea este înlocuită cu umorul şi grandilocvenţa, iar erosul beneficiază de o viziune mult mai realistă, făcând parte din recuzita unei masculinităţi arogante triumfătoare. Iubirea e privită mai ales ca manifestare formală, exterioară, dar are pretenţia de a hotărî mersul istoriei, ca veritabilă armă de luptă politică. În consecinţă, istoria se scrie la Dumas după cum dictează patimile, şi nu după cum mărturisesc cronicile.

Cette étude s’intéresse à la modification des structures chevaleresques dans le roman de capé et d’épée, à savoir Les Trois Mousquetaires par Alexandre Dumas. Sous-genre fantaisiste du roman historique, le roman de capé et d’épée se plie davantage au schéma épique du roman d’aventures, en proposant une écriture alerte, plus tournée vers les péripéties du héros que vers la psychologie ou vers la causalité. Le roman de Dumas conserve les normes de conduite chevaleresque, mais son mousquetaire est un avatar diminué du chevalier d’autrefois. Sa relation avec l’Éroïque et avec l’Eros se trouve modifié: dans sa conception de l’héroïsme, la gravité est remplacée par l’humour et par la grandiloquence, tandis que l’amour bénéficie d’une vision beaucoup plus réaliste, puisqu’il est l’apanage d’une masculinité arrogante et triomphale.

Cuvinte-cheie
roman de cape et d'épée, roman chevaleresque, mousquetaire, virilité triomphante.