Impactul orelor de muzică şi mişcare asupra dezvoltării inteligenţei motrice a elevilor din ciclul primar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
23 0
SM ISO690:2012
RÎȘNEAC, Boris, PASĂRE, Daniela. Impactul orelor de muzică şi mişcare asupra dezvoltării inteligenţei motrice a elevilor din ciclul primar. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 26-27 octombrie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția a 2-a, p. 76. ISBN 978-9975-56-935-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 2-a, 2017
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2017

Impactul orelor de muzică şi mişcare asupra dezvoltării inteligenţei motrice a elevilor din ciclul primar


Pag. 76-76

Rîșneac Boris1, Pasăre Daniela2
 
1 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova,
2 Școala Gimnazială nr.8, Suceava
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Cercetările din ultimele decenii s-au axat pe tendinţa de a fundamenta teoretic conceptul de inteligenţă, demonstrându-i importanţa pentru dezvoltarea personală, iar preocupările actuale în acest domeniu continuă să producă rezultate remarcabile. În acest context, studiul a fost direcţionat spre analiza opiniilor cadrelor didactice privind dezvoltarea inteligenţei motrice a elevilor din ciclul primar. Obiectivele cercetării au constat în stabilirea unor aspecte privind inteligenţa motrice a elevilor de vârsta şcolară mică prin analiza şi interpretarea statistică, identificarea relaţiei semnificative dintre inteligenţa motrice a elevilor şi muzică. Metodele cercetării: observaţia pedagogică, ancheta tip chestionar, metoda statistico-matematică. Studiul a fost efectuat pe un număr de 148 cadre didactice la care s-a încercat identificarea nivelului de cunoştinţe cu privire la inteligenţa motrice a elevilor şi metodica predării disciplinei muzică şi mişcare. Rezultate. În cadrul sondajului sociologic s-au obţinut informaţii privind conştientizarea conceptului de inteligenţă, influenţa procesului de formare a inteligenţei motrice, influenţa deprinderilor motrice asupra inteligenţei motrice, timpul alocat dezvoltării inteligenţei motrice, disciplinele care creează premisele inteligenţei, influenţa acompaniamentului muzical. Concluzii: 1. Analiza descriptivă permite conturarea unei imagini globale cu privire la modul în care profesorii îşi reprezintă cunoştinţele generale despre învăţarea motrice, inteligenţa motrice a elevilor mici în procesul instructiv educativ. 2. Analiza statistică a relevat existenţa unor relaţii între nivelul de conştientizare a inteligenţei motrice şi componentele psihomotricităţii, aspecte care pot fi influenţate de aplicarea muzicii funcţionale.

Cuvinte-cheie
inteligență motrice, muzica, mişcare, elevi ai ciclului primar