Formarea limbajului profesional englez la studenţii din domeniul culturii fizice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
69 0
SM ISO690:2012
NASTAS, Natalia. Formarea limbajului profesional englez la studenţii din domeniul culturii fizice. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 26-27 octombrie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția a 2-a, p. 58. ISBN 978-9975-56-935-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 2-a, 2017
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2017

Formarea limbajului profesional englez la studenţii din domeniul culturii fizice


Pag. 58-58

Nastas Natalia
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Actualitatea. În prezent, studiul limbii engleze este mai mult o necesitate decât o tendință sau o preferință. Interesul pentru învățarea și cunoașterea limbii engleze este determinat de problemele mondiale: globalizare, interculturalitate, necesitatea de a forma cetăţeni care acceptă să conviețuiască într-o societate diversificată, multicoloră şi tolerantă, pentru a înțelege cetăţenii care reprezintă diferite culturi, totodată asigurând progresul și prosperitatea culturii naționale. A învăța limba engleză constă nu doar în achiziționarea vocabularului și structurilor fonetice, morfologice, gramaticale, semantice, dar și în acumularea noilor experienţe și modalități de gândire, de reflectare a diverselor viziuni și filosofii asupra vieții. Scopul cercetării. Rezidă în eficientizarea predării limbii engleze prin învățarea personalizată, eliminarea limitelor și încurajarea studenților de a participa activ la procesul educațional. Astfel, procesul de instruire centrat pe student, armonizat cu nevoile de învățare, ajustate la preferințele de învățare și la interesele specifice ale studenților, cu accent pe formarea de competențe și explorarea potențialului metacognitiv. Obiectivul cercetării: studierea teoriei şi practicii procesului educaţional la disciplina de studii Limba engleză în cadrul Universităţii de Stat de Educaţie Fizică şi Sport (USEFS). Metodologia de cercetare: Analiza şi generalizarea datelor literaturii de specialitate, studierea documentaţiei de lucru, observaţia pedagogică. Rezultatele cercetării. Lipsa de motivaţie a studenţilor este menţionată, probabil, cel mai frecvent. Unii abordează chestiunea, depunând eforturi considerabile, pentru a atribui practicii lor un caracter mai dinamic şi mai interesant, prin implementarea unor activităţi de învăţare stimulatoare şi a unor documente atractive. Totuşi, reconfortul acestei abordări este efemer şi durează doar până la sfârşitul activităţilor. Sfidarea constă, în a-l incita pe student să spună ce consideră el că este interesant şi a-l face să-şi asume o parte dintre responsabilităţile pentru racordarea activităţilor din sala de curs cu interesele şi nevoile sale. Concluzie. Formarea limbajului profesional englez ajută studenţii USEFS la cunoașterea și aplicarea limbajului sportiv-pedagogic, la dezvoltarea competențelor cognitive generale și speciale. Procesul de formare-învățare a limbajului profesional/englez la studenții din domeniul culturii fizice câștigă în semnificație prin raportarea permanentă la practicile sociale și la contextele concrete de exersare a competențelor dobândite. Învățarea devine un proces clar orientat, care sporește motivația pentru acțiune. Competențele angajează achizițiile anterioare ale studentului, oferind posibilităţi concrete de a face anumite lucruri ca urmare a dezvoltării competenței, fapt ce sporeşte motivația studenţilor pentru învățarea limbii engleze. Centrarea pe achizițiile finale ale instruirii oferă libertate în valorificarea și manifestarea diferitelor stiluri de învățare și combinații specifice intelectului multiplu.

Cuvinte-cheie
limba engleză, limbaj profesional, competențe, studenţi, terminologie sportivă