Relations between Educators and Preschoolers, in the Context of Aggression and Conflicts
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
22 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091| (4)
Organization of instruction (556)
SM ISO690:2012
PETREA, Mioara-Daniela. Relations between Educators and Preschoolers, in the Context of Aggression and Conflicts. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 16-19. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11052467
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Relations between Educators and Preschoolers, in the Context of Aggression and Conflicts

Relaţiile dintre educatori şi preşcolari, în contextul agresivităţii şi al conflictelor

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.11052467
CZU: 37.091|

Pag. 16-19

Petrea Mioara-Daniela
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

The article brings to the fore the role of the educator in mediating and resolving conflicts in preschool educational institutions. In kindergarten, most conflicts appear as a result of aggressive behaviors, therefore the environmental factors that can favor the appearance of aggression, as well as the relationship between the educator and the child, are presented. The article presents the results of research on bidirectional links between the quality of teacher-child relationships and children’s interest and pre-academic skills in literacy and math in Finland. The article also offers examples of educators’ intervention in resolving conflicts between preschoolers

Articolul aduce în prim-plan rolul educatorului în medierea și soluționarea conflictelor în instituțiile de învățământ preșcolar. La grădiniță cele mai multe conflicte apar ca urmare a comportamentelor agresive, de aceea sunt prezentați factorii de mediu care pot favoriza apariția agresiunii, precum și relațiile dintre educator și copil. Se prezintă rezultatele cercetărilor despre legăturile bidirecționale dintre calitatea relațiilor profesor-copil și interesul copiilor și abilitățile pre-academice în alfabetizare și matematică în Finlanda. Se oferă exemple de intervenții ale educatorilor în rezolvarea conflictelor dintre preșcolari.

Cuvinte-cheie
aggression, conflicts, preschoolers, educators,

agresivitate, conflicte, preşcolari, educatori